پس به مکان مناسبی آمده اید. اینجاست که من موثرترین استراتژی های بازاریابی سالن را همین حالا در اختیار شما قرار می دهم. بسیاری از این استراتژی ها همان چیزی است که من در دوره های آموزشی بازاریابی برای صاحبان و مالکین سالن آموزش می دهم.
بازاریابی شبکه ای که بازاریابی چند سطحی هم شناخته می شود یک مدل بازاریابی است که توسعه آن بستگی به
نمایندگان فروش و بازاریابان و توزیع کنندگان در گروه های کوچک تجاری دارد. بدین معنی که هر چقدر تعداد و
تلاش فروشندگان و بازاریابان و توزیع کنندگان افزایش یابد احتمال توسعه این بازار افزایش می یابد.
با وجود هزینه های بالایی که مشاوران دارند؛ ولی نگارنده با توجه به سابقه طولانی در بحث مشاوره کسب و کارهای داخلی و بین المللی مختلف معتقد است: اگر گرفتن مشاور برای کسب و کارتان هزینه بالایی دارد، صبر کنید تا صورتحساب اشتباهاتتان را دریافت کنید.
مساله مهم دیگر در اداره موفق یک سالن مو کنترل مخارج عمومی است. به منظور جلوگیری از مازاد محصولاتی که فروش نخواهد رفت، شما باید در مورد اینکه مشتریان چه محصولات مو و مواد شیمیایی را خریداری خواهند کرد، تحقیق نموده و از آن آگاه باشید.
داشتن اعتماد به نفس به شما کمک می کند تا در بسیاری از زمینه های زندگی شخصی و حرفه ای تان موفق باشید. اما بسیاری از مردم با حس اعتماد به نفس پایین خود دست و پنجه نرم می کنند. ممکن است بهبود حس اعتماد به نفس مشکل به نظر آید، اما کارهای بسیار ساده ای وجود دارد که می توانید آنها را انجام دهید،
قابلیت برقراری ارتباط بطور موثر در روابط، تحصیل و کار بسیار اهمیت دارد. در اینجا چند گام و پیشنهاد جهت کمک به شما برای توسعه مهارتهای ارتباطی مناسب ارائه شده است.
همه ساله نمایشگاه های متعدد بازرگانی داخلی و بین المللی با اهداف شناسایی توان تولید و سطح تکنولوژی، مقایسه قیمت ها، شناسایی عرضه کنندگان، جستجوی کالاهای مورد نیاز، شناسایی محصولات جدید، آموزش، شناسایی ایده های جدید، جمع آوری اطلاعات، مذاکره و عقد قرارداد با عرضه کنندگان، گسترش تماس های تجاری و... در سرتاسر جهان برگزار می شوند.
بهترین زمان برای طرح استراترژی بازاریابی اینستاگرامی خود دیروز (یا ماه پیش، یا سال پیش) بود، اما دومین زمان مناسب امروز است. در این راهنما، من به شما آموزش خواهم داد که چطور استراتژی بازاریابی اینستاگرامی خود را از آغاز تا پایان به صورت ماهرانه ایجاد کنید، تا بتوانید بازدهی خود را از این بستر افزایش دهید.
سرآشپز به عنوان سکان دار آشپزخانه برای مدیریت و هدایت تیم خود صرف نظر از مهارت های مدیریتی که مهمترین آنها، ارتباطات موثر است، می بایست روی جزییات اثر گذار در ارتباطات هم برنامه ریزی کند.
صنعت لوازم خانگی، موبایل و کامپیوتر با توجه به ماهیت آن روز به روز در حال تغییر می باشد. از اولین گوشی های تلفن همراه با سیستم عامل های منقرض شده همچون سیمبین و انقراض تولید کنندگان برتر جهان همچون نوکیا تا سخت افزار و نرم افزارهای مدرن و به روز، همه گواهی بر تغییرات بسیار سریع در این بازار است.
صنعت ساعت، طلا و جواهر با رویکرد بازار سنتی دیگر نمی توانست پاسخگوی نیازهای مشتریان نسل جدید باشد. سال ها طول کشید تا فروشندگان ساعت، طلا و جواهر به موضوع پی ببرند که می توان ساعت، طلا و جواهر را در بستر سایبری هم عرضه کرد و بدون حضور مشتری آن را فروخت.
شرکت های پخش در سال های اخیر دچار تغییر و تحولات بسیار زیادی شده اند. البته این تحولات در پخش های بزرگ بیشتر نمود کرده و شرکت های کوچک تر که 80 درصد بازار را تشکیل می دهند متاسفانه به دلایل مختلف از جمله سو مدیریت موفق به ایجاد تغییرات بنیادین نشده اند.
با سابقه همکاری با بسیاری از وکلا و موسسات حقوقی، نگارنده معتقد است قالب وکلا نه فرآیند بازاریابی را می شناسند و نه در مورد تبلیغات در حوزه وکالت چیزی می دانند. هنوز در پارادیم این مانده اند که وکیل نباید تبلیغ کند غافل از اینکه وکیلی که مدیریت کسب و کار نمی داند قادر به پرداخت هزینه های اجراره دفتر خود نیز نخواهد بود.
فروش خودرو در ایران در چند دهه گذشته دچار تحولات بسیار زیادی شده است. شاید بیشترین تحول از زمان حضور شرکت خودروسازی کره ای همچون کیا موتور و هیوندایی بود که باعث شد بانوان هم در صف فروشندگان حرفه ای خودرو قرار بگیرند.
روند بازاریابی و فروش متریال ساختمانی یکی دغدغه های تولید کنندگان و فروشندگان مختلف است. گر چه در دنیا به این نتیجه مهم رسیده اند که الزامن تولید کنده، فروشنده خوبی نیست و بالعکس. چه بسا سازمان فروش موفقی که براساس حجم فروش خود به این نتیجه رسیده اند که خودشان تولید کنند. ولی متاسفانه در ایران این مشکل اساسی کماکان وجود دارد.
خدمات مجموعه های دندان پزشکی در جهان رو به رشد است. از خدمات درمانی تا خدمات زیبایی همه و همه باعث ایجاد تغییر در نگرش دندان پزشکان شده است. چه در یک مطب کوچک مشغول به فعالیت هستید یا در کلینیکی بزرگ، مدیریت، برندسازی و بازاریابی علمی است که نیاز به تسلط به آن دارید و چه بسا از مهارت پزشکی شما هم مهمتر شده است.
در این مقاله قصد داریم به 54 نکته کلیدی که پرسنل سالن های زیبایی باید رعایت کنند بپردازیم
شاید در ابتدا رعایت هریک از این موارد آسان به نظر برسد اما آمارها نشان داده اند که رعایت تمام این موارد می تواند تاثیر چشم گیری در افزایش بازدهی سالن های زیبایی داشته باشد.
سال ها پیش تام پیترز در نشریه فست کامپنی مگزین مقاله ای را با عنوان "برندی که نامش شما هستین" را به چاپ رساند و این موضوع بسیار جذاب مورد توجه بسیاری از مدیران و تجار جهان واقع شد.
صنعت معماری از گذشته تا هنوز دستخوش تحولات زیادی شده است و روز به روز پیشرفته تر می شود. با حجم فارغ التحصیلان این رشته و عدم شناخت درست بازار، به طور یقین در این فرآیند همچون سایر فرآیندهای کسب و کارهای دیگر به علت عدم توازن عرضه و تقاضا، بازاریابی حرفه ای یکی از ملزومات این بسیار مهم گردیده است.
بازاریابی و برند سازی در کلینیک های زیبایی، کسب و کارهای مرتبط با حوزه سلامت و درمان، مراقبت های پوست و مو کار دقیق و حساسی است. با وجود این که پیشرفت های زیادی در حوزه بازاریابی خدمات زیبایی و درمانی در سطح دنیا انجام گرفته است متاسفانه، در ایران پیشرفت قابل توجه و فعالیت های دقیق و علمی در این حوزه صورت نگرفته است.
اهمیت صنعت پوشاک از گذشته تا هنوز بر همگان آشکار است. صنعتی که در دنیا به شدت رو به رشد، در ترکیه همسایه در لیست برترین های جهان و در کشور ما علت عدم آگاهی مدیران این صنعت از تولید مدرن و برندسازی، کمتر مورد توجه بازار داخلی و بین المللی قرار گرفته است.
امروزه بسیاری از برندهای مطرح دنیا در زمینه موسیقی و تاثیرات آن بر مشتریان خود تحقیقات بسیاری داشته اند در اصل موسیقی می تواند معرف برند آنها باشد و آنها با موسیقی منحصر به فرد خود، خود را به مشتریانشان معرفی می کنند
صنعت مبلمان در عصر کنونی تحولات زیادی را پشت سرگذاشته است. خیلی طول نکشید تا اتیکت های "لطفن ننشینید" از روی مبلمان فروشگاه ها برداشته شود و صاحبان این مشاغل به این نتیجه برسند که بدون نشستن دیگر امکان فروش وجود ندارد.
تغییرات روز افزون در کسب و کار باعث شده که صنعت ساخت و ساز نیز دچار تحول زیادی گردد. از خدمات هتلینگ در برج باران مشهد تا واحدهای دو هزار متری پروژه نیاتوس فرشته تهران، همه نشان دهنده تغییر رفتار مشتریان واحدهای تجاری، اداری و مسکونی در ساخت و ساز کشور می باشد.
کوچینگ روندی است که جهت بهبود عملکرد افراد در زندگی حرفه ای، اجتماعی و حتی عاطفی کار میکند، به این معنی که در بسیاری از زمینههای زندگی، برای پیشرفت و ارتقاء عملکرد میتوان از کوچینگ کمک گرفت.
افراد موفق ثروتمند رفتارها و ویژگی های مختلفی را نسبت به افرادی که در فقر زندگی می کنند، نشان می دهند. این ویژگی ها کدام ها هستند؟ در اینجا هفت موردی که طی پنج سال مشاهده به دست آمده، بیان شده است.
کاریزما یا جذبه از ابتدای خلقت انسان تا کنون همراه بشربوده است. در طول تاریخ همواره افراد یا رهبرانی بوده اند که به دلیل داشتن کاریزما یا جذبه پیروانی داشتند. داشتن کاریزما به شما کمک می کند تا شخص تاثیر گذارتری باشید.
آمارها نشان می دهد یکی از شادترین مشاغل دنیا حرفه آرایشگری است. سالن های زیبایی و یا آرایشگاه ها در دسته فعالیت های خدماتی قرار می گیرد و برندینگ و مدیریت این مشاغل دارای اصولی است که در این مقاله به بررسی آن ها می پردازیم.
آمارها نشان می دهد سه ثانیه اول در ارتباطات از سه ساعت بعدی مهمتر است. آیا می دانید سه ثانیه اول شما در ارتباطات حضوری چیست که می تواند بیشترین تاثیر را روی طرف مقابل بگذارد؟
اگر از هر طراحی بپرسید، احتمالا لوگو گوگل را در میان زشت ترین برندهای تجاری جهانی قرار می دهد اما با این وجود، گوگل لوگو خود را تبدیل به یکی از با ثبات ترین آیکون های شرکتی کرده است.
امروزه تبلیغات به منزله ی یکی از قدرتمندترین و تاثیرگذارترین عوامل در معرفی شرکت ها و سازمانها، فروش محصولات و خدمات می باشد.
دنیای تبلیغات، دنیایی بزرگ ، شگفت انگیز است.
دنیای امروز، دنیای فنآوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) است، تحقیقات نشان میدهد؛ در دنیای گسترده کسب و کار سهم ارتباطات در رسیدن به موفقیت حدود ( هشتاد درصد) میباشد.
قابلیت فروش چیزی به شخصی، هارت اساسی در هسته بسیاری از شغل ها در دنیای تجارت امروز است. زمانی که به بحث فروش می رسیم، منظور فقط چرب زبانی با خریدار خود نیست.