دکتر کامران صحت
41 ایده تبلیغات و استراتژی های بازاریابی سالن زیبایی سال جاری

41 ایده تبلیغات و استراتژی های بازاریابی سالن زیبایی سال جاری

آیا به دنبال ایده های بازاریابی و تبلیغات سالن برای توسعه تجارت سالن خود هستید؟

پس به مکان مناسبی آمدهاید. اینجاست که من موثرترین استراتژی‌های بازاریابی سالن را همین حالا در اختیار شما قرار می‌دهم. بسیاری از این استراتژی‌ها همان چیزی است که من در دوره‌های آموزشی بازاریابی برای صاحبان و مالکین سالن آموزش می‌دهم و امروز، شما یک نمای کلی از این فعالیت‌ها به دست خواهید آورد تا بتوانید مشتریان جدید بیشتری را جذب کرده و کسب و کار خود را رونق دهید. این مهم است. من با آرایشگران با استعداد، متخصصین ناخن و آرایشگرهای مردی ملاقات کرده‌ام که در کار خود شگفت انگیز هستند. آن‌ها ممکن است در رشته خود بهترین باشند. اما هنوز در تلاش برای یافتن مشتری مناسب و سودآوری سالن خود هستند. نباید اینگونه باشد. یک کسب و کار سالن می‌تواند و باید سودآور باشد.

اما ما باید فراتر از ارایه یک خدمت مناسب پیش رویم. مردم همچنین باید بدانند که سالن شما فعال است و آن‌ها باید درک کنند که آنچه شما ارایه می‌دهید، یک کالای ارزان قیمت نیست، بلکه مزیتی است که ارزش پرداخت هزینه اضافی را دارد.

اکنون می‌خواهم شما را به یک بازاریاب خلاق تبدیل کنم. من لیستی از استراتژی‌های اثبات شده بازاریابی سالن، ایده‌های تبلیغاتی سالن و نمونه‌های تبلیغاتی مورد استفاده‌ی سالن‌های سودآور جمع آوری کرده‌ام.

این لیست، لیستی طولانی می‌باشد. برخی از آن‌ها، ایده‌های بازاریابی سریع و ساده‌ای برای سالن‌ها هستند که می‌توانید امروزه آن‌ها را پیاده نمایید. برخی دیگر استراتژی‌های بازاریابی سالن هستند که پیاده سازی آن‌ها به زمان بیشتری نیاز دارد.

من انتظار ندارم که شما همه ایده‌های بازاریابی سالن را به یکباره اجرا نمایید. امروز یکی را انتخاب نموده و آنرا اجرا کنید و بعدن استراتژی‌های جدید را امتحان کنید.

استراتژی های بازاریابی سالن

قبل از اینکه به نکات سریع و ایده های بازاریابی بپردازیم، بیایید با برخی از استراتژی های بزرگتر بازاریابی سالن شروع کنیم. زیرا همه آن‌ها اساس های مشابهی دارند.

1- سالن خود را در صفحه نتایج جستجو قابل مشاهده کنید

با تایپ کردن عبارت "salon near me" (سالن‌های آرایش نزدیک من) در گوگل چه چیزی را مشاهده می‌کنید؟ این یکی از مهم‌ترین سوالاتی است که امروزه می‌توانید از خود بپرسید.

اگر وقتی مردم به دنبال نوع سالن شما در منطقه شما می‌گردند، نام و مکان سالن شما در صفحه گوگل ظاهر نمی‌شود، این بدان معناست که ظاهرن شما از نظر مشتریان جدید بالقوه وجود ندارید.

بنابراین قبل از اینکه هر ایده بازاریابی سالن دیگری را عملی کنید، مطمئن شوید که اصول اولیه را که به شما اجازه می دهد وقتی افراد به دنبال شما هستند، قابل مشاهده باشید، در اختیار دارید.

گوگل پرکاربردترین موتور جستجو است اما موتورهای دیگری نیز وجود دارد.

چندین ترفند و استراتژی سریع وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید تا مطمئن شوید که سالن آرایش شما در بالای صفحه ظاهر می‌شود تا وقتی مردم منطقه شما به دنبال چیزهایی که شما ارایه می‌دهید هستند، بتوانند شما را ببینند.

من یک فرآیند گام به گام ساده را طراحی کرده‌ام که این امر را برای تجارت شما عملی می‌کند. این در واقع یکی از اولین چیزهایی است که در برنامه بازاریابی سالن من فرا می‌گیرید.

انجام این کار زمان زیادی نمی برد. اما وقتی این فرایند را طی کردید، مشتریان جدیدی خواهید داشت که بدون اینکه حتا به آن فکر کنید، سالن شما را کشف می کنند و این زیباست.

 

2- وب سایت سالن خود را ایجاد یا نوسازی کنید

وب سایت سالن شما اغلب اولین جایی است که روی مشتریان جدید شما تاثیر می‌گذارد و از آنجا که در صنعت زیبایی فعالیت می‌کنید، مطمئن هستم که می‌دانید تاثیر اولیه چقدر اهمیت دارد. مردم به سادگی به سالن‌هایی که وب سایت آن‌ها غیرحرفه ای یا قدیمی است، اعتماد نمی‌کنند. شما به عنوان صاحب سالن، باید مطمئن شوید که وب سایت شما به روز است. اما یک وب سایت خوب بسیار بیشتر از یک تاثیر اولیه اهمیت دارد. چرا که پنجره آنلاینی به سوی سالن شما است.

درست مانند بخش پذیرش سالن، شما فقط یک چهره زیبا نمی‌خواهید، بلکه خواهان شخصی هستید که مشتریان جدیدی پیدا کند، وقت‌های رزرو شما را مدیریت کند، مشتری را نسبت به خدمات شما ترغیب نماید و در نهایت تجارت شما را توسعه دهد. برای ساخت یک وب سایت می‌توانید از یک آژانس بازاریابی استفاده کنید.

اما امروزه، سازندگان وب سایت‌هایی که در دسترس صاحبان سالن‌ها هستند، دارای قابلیت استفاده بسیار آسان هستند و می‌توانید یک وب سایت با ظاهر حرفه‌ای ایجاد کنید که با تلاش بسیار کمی ایجاد شده باشد.

در واقع من در برنامه آموزش بازاریابی سالن خود یک ماژول اختصاصی دارم که هر مرحله و جزییات را در اختیار شما قرار می‌دهد تا اطمینان حاصل کنید که با کمترین هزینه ممکن یک وب سایت خیره کننده‌ای را تهیه خواهید کرد.

 

3- رزرو نوبت دهی سالن آنلاین را فعال کنید

آیا می‌دانستید که بیش از 35 درصد مردم ترجیح می‌دهند قرارهای خود را به صورت آنلاین رزرو کنند؟ در واقع، اگر از افراد زیر 35 سال بپرسید، 25 درصد آن‌ها می‌گویند که فقط قرارهای خود را به صورت آنلاین رزرو می‌کنند. در عین حال، بسیاری از سالن‌ها هر هفته ساعت‌های پر هزینه‌ای را برای مدیریت قرار ملاقات‌ها به صورت دستی یا حضوری اختصاص می‌دهند. اگر شما به این شکل کار می‌کنید، باید نحوه کار خود را تغییر دهید. شما باید یک نرم افزار سالن خوب تهیه کنید که بتواند رزروهای شما را به صورت آنلاین مدیریت کند و در واقع از بسیاری از قسمت‌های فعالیت شما مراقبت کند. در دسترس بودن رزرو آنلاین یکی از عوامل کلیدی برای رشد کسب و کار سالن شما با کمک یک خلبان خودکار است. اگر از قبل چنین نرم افزاری را در اختیار دارید، مطمئن شوید که ویژگی رزرو آنلاین خود را در وب سایت و کانال‌های اجتماعی خود قرار داده‌اید.

اگر از این قبیل نرم افزارها ندارید (یا فکر می‌کنید به گزینه ی بهتری نیاز دارید)، ابزارهای رایگان و قدرتمندی در دسترس هستند که می توانید از همین حالا استفاده از آن‌ها را شروع کنید.

Fresha تنها نرم افزار سالن و نرم افزار برنامه ریزی قرار ملاقات با اشتراک 100% رایگان در بازار است و هنوز هم دارای بسیاری از ویژگی های منحصر بفرد است و مناسب افراد یا سالن‌هایی است که نیاز به صرفه جویی در هزینه دارند.

4- استراتژی بازاریابی ایمیلی سالن خود را تعریف و یک خبرنامه برای سالن راه اندازی کنید

اگر سالنی را اداره می‌کنید، این بدین معنی است که شما یک تجارت رابطه‌ای را تحت کنترل دارید. اما چگونه می‌توانید روابط موثری با همه مشتریان خود داشته باشید؟ پاسخ به این سوال، داشتن یک خبرنامه ایمیلی در رابطه با سالن است. شاید فکر کنید ایمیل یک روش بازاریابی قدیمی است که با توجه به توسعه رسانه‌های اجتماعی بی‌اهمیت شده است. اما این درست نیست و دور از واقعیت است. ایمیل موثرترین راه برای ایجاد اعتماد، رابطه و فروش است. اما شما باید آن را به درستی انجام دهید، در غیر اینصورت اتلاف وقت کرده‌اید.

5- برای موفقیت در رسانه های اجتماعی، تنظیمات مربوط به سالن خود داشته باشید

فکر می‌کنم از اینکه رسانه‌های اجتماعی را به عنوان یکی از استراتژی‌های بازاریابی سالن در این لیست می‌بینید، تعجب نمی‌کنید. با این حال، شما به راحتی می‌توانید زمان زیادی را در رسانه‌های اجتماعی صرف کنید بدون اینکه مشتری جدیدی برای خود پیدا کنید. شما باید استراتژی سالن آرایش خود را در رسانه‌های اجتماعی تعیین کنید و برای موفقیت در آن به طور مدام تلاش کنید.

6- اطمینان از یک نام تجاری منسجم برای سالن

هر چیزی قابلیت برقراری ارتباط را دارد. چه بخواهید یا نخواهید. مارک تجاری فقط در مورد دکوراسیون سالن یا لوگوی سالن شما نیست. همه این‌ها نشان می‌دهند شما که هستید. مارک شما. به همین دلیل است که باید حکایت منحصر به فرد سالن خود را کشف کنید. صدای شما. این همه چیز را تغییر می‌دهد.

این نام تجاری شما است که به شما امکان می دهد، قیمت ها را بالاتر ببرید. هنگامی که آن را دریافت می کنید، مردم درک می کنند که چه تفاوتی دارید و چه ارزشی را دارا هستید. برند شما بازاریابی دهان به دهان شما را تقویت می کند. این کار شرحی از سالن و دلیلی برای صحبت درباره شما به مردم می دهد.اجرای مداوم آن می تواند یکی از مهمترین استراتژی های بازاریابی برای تجارت شما به شمار رود.

به همین دلیل است که من در برنامه آموزشی خود برای صاحبان سالن‌ها بر این امر تأکید زیادی دارم. اگر می‌خواهید برند خود را بسازید ، دوره‌ای که من توصیه می‌کنم "هنر ساختن یک برند برتر سالن" نام دارد و برای شناسایی و استخراج داستان منحصر به فرد شما که پایه و اساس نام تجاری شما را تشکیل می‌دهد، طراحی شده است.

ایده های تبلیغاتی سالن

با تبلیغات سالن هوشمند مشتریان جدیدی را جذب کنید.

1- تبلیغاتی که مشتریان جدیدی را برای سالن شما جذب می کند، روی فیس بوک قرار دهید

آیا سالن شما در فیس بوک حساب دارد؟ اگر این کار را انجام داده‌اید، احتمالن قبلن برخی از انواع تبلیغات را در فیس بوک خود امتحان کرده‌اید. آنچه را می‌شنوم که بسیاری از صاحبان سالن‌ها انجام می دهند، این است که آنها پست‌های فیس بوک خود را افزایش می‌دهند تا بیشتر دیده شوند. اما این واقعن مشابه انجام تبلیغات در فیس بوک نیست. تقویت پست‌های فیس بوک در واقع فقط برای شما لایک‌ها و نظرات را در پی خواهد داشت و اگر خوش شانس باشید، احتمالن یک مشتری جدید نیز پیدا کند. آنچه من در مورد آن صحبت می‌کنم چیز دیگری است. و وقتی تبلیغات فیس بوک به درستی انجام شود ، یکی از موثرترین و سریع ترین روش‌ها برای جذب مشتری جدید به کسب و کار شما به شمار می‌رود. می توانید تبلیغات فیس بوک را پیچیده کنید. اما در واقع نیاز به این کار نمی‌باشد.

2- برای جذب افرادی که به دنبال سالن در منطقه شما هستند، Google Ads(تبلیغات گوگل) را اجرا نمایید

ما، در اولین ایده بازاریابی سالن در این لیست، آموختیم که شما باید مطمئن شوید که زمانی فردی در حال جستجو برای یک سالن در منطقه شما می‎‌باشد، سالن شما به راحتی در گوگل ظاهر شود. مردم به این ترتیب به دنبال سالن‌های جدید می‌گردند. اما اگر سالن شما توسط بسیاری از سالن‌های دیگر احاطه شده باشد، احتمالن هنوز سالن شما در بالای صفحه ظاهر نخواهد شد. در واقع، اولین ردیف ها در نتیجه جستجوی گوگل به نمایش تبلیغات پولی اختصاص دارد. بنابراین حتا اگر یک وب سایت سالن خوب دارید که برای موتورهای جستجو بهینه شده است ، به احتمال زیاد در بالای صفحه جستجوی گوگل نمایش داده نمی شود. به همین دلیل است که باید کمپین های جستجوی پولی را اجرا کنید.

وقتی کمپین جستجوی خود را راه اندازی می‌کنید، باید تا آنجا که می‌توانید خاص باشید. از آنجا که شما فقط وقتی افراد روی پیوند یا لینک شما کلیک می‌کنند هزینه می‌پردازید، باید سعی کنید تبلیغات را فقط به افرادی نشان دهید که احتمال زیادی برای رزرو آنلاین سالن شما داشته باشند. به عنوان مثال، می‌توانید آگهی خود را محدود کنید تا فقط بر اساس فاصله پیاده تا سالن شما برای افراد قابل مشاهده باشد. همچنین می‌توانید کلمات خاصی را که باید هنگام جستجو استفاده کنند تعریف کنید. این کار می‌تواند شامل خدمات خاصی باشد که در سالن خود ارایه می‌دهید. به بیان دقیق‌تر، شما این شانس را افزایش می‌دهید که وقتی مردم روی لینک شما کلیک می کنند (و شما هزینه‌ای پرداخت می‌کنید) بازدیدکننده تصمیم بگیرد که سالن شما را رزرو کند. گوگل یک برنامه تبلیغاتی عالی برای این منظور ارایه می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تبلیغات با گوگل، می‌توانید راهنمای Google Ads آن‌ها را بخوانید تا برای سالن خود تبلیغات را شروع کنید.

3- یک اینفلوئنسر برای سالن استخدام کنید

من مطمئن هستم که شما در سال‌های گذشته شاهد رونق بازاریابی اینفلوئنسرها بوده‌اید. برندهای بزرگ و مشاغل کوچک به طور فزاینده‌ای به اینفلوئنسرها مراجعه می‌کنند تا به آن‌ها، در آگاهی از پیشنهاد خود کمک کنند. این به طور فزاینده‌ای جایگزین روش‌های سنتی تبلیغات شده است. زیرا این کار تاثیر گذار است. این ایده یکی از موثرترین ایده های بازاریابی برای آرایشگران است که از طریق خدمات خود نتایج قابل توجهی را ارایه می‌دهند. کافی است که اینفلوئنسر مناسب، تصویری از نتیجه تغییر یک رنگ مو در سالن شما پست کند تا تلفن شما برای مدت‌ها زنگ بخورد. اما موضوع این است که:

تاثیرگذاران (اینفلوئنسرهای) زیبایی ارزش خود را می‌دانند و به دست آوردن یک نام بزرگ در سالن شما می‌تواند برای شما گران تمام شود. به همین دلیل است که بهترین استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر برای سالن‌ها، همکاری با اینفلوئنسرهای کوچک محلی است. این‌ها افرادی هستند که در این منطقه زندگی می‌کنند و 3000 تا 30 هزار دنبال کننده (فالوئر) دارند. مطمئن هستم که اگر لیست مشتریان سالن خود را مرور کنید، متوجه می‌شوید که برخی از آنها را می‌شناسید.

سعی کنید با آن‌ها کار کنید و به آنها انگیزه دهید تا سالن شما را تبلیغ کنند. از آنجا که آن‌ها در حال حاضر مشتری شما هستند، معتبر هستند و فالوئرهای آنها به احتمال زیاد برای سالن شما بسیار مناسب هستند. در حالت ایده‌آل، آن‌ها در پست خود از سالن شما یاد (@mention) می‌کنند. اگر این کار را در اینستاگرام انجام می‌دهید، مطمئن شوید که تنظیمات بیوگرافی اینستاگرام سالن خود را با پیوندی (لینکی) به وب سایت سالن خود متصل نموده باشدی تا افراد بتوانند در آنجا رزرو خود را انجام دهند.

ایده های تبلیغاتی سالن

مشتریان جدیدی را جذب کرده و از طریق انجام تبلیغات موثر سالن خود و ارائه‌ی چیزهای خاص و معاملات مناسب مشتریان فعلی را مجبور کنید تا هزینه بیشتری را برای سالن شما پرداخت کنند.

1- با استفاده از رویداد های فصلی ، فروش خود را پیش ببرید

رویدادهای فصلی در افزایش اهمیت تبلیغات سالن موثر می‌باشند. همچنین برنامه ریزی برای آن‌ها آسان بوده و در برجسته کردن خدمات مختلف شما در زمینه‌های مرتبط در طول سال به شما کمک می‌کند. به عنوان مثال، شما می‌توانید خدمات مدل یا آرایش خود را، به موقع، برای جشن‌های کریسمس، یا خط تولید خود را برای مردان، به موقع، برای روز پدر تبلیغ نمایید. رویدادهای فصلی که نمی خواهید از دست بدهید عبارتند از:

• جمعه سیاه و دوشنبه مجازی: این رویدادها فرصت خوبی برای فروش موجودی انبار خود، با تخفیف بدون پایین کشیدن قیمت‌های خود می‌باشند. همچنین تلاش نمایید با تامین کننده محصول خود برنامه‌ای ترتیب دهید تا بتوانید هنگام خرید محصولات برای تامین هزینه تبلیغاتتان، تخفیف بیشتری از آنها دریافت کنید.

کریسمس: ماه‌های نوامبر و دسامبر، زمان خوبی برای انجام هدیه‌های تبلیغاتی خود و همچنین ارایه خدمات قبل از جشن می باشد.

روز مادر: زمان مناسبی برای تبلیغ کارت های هدیه شما برای تبریک گفتن به مادر است.

روز پدر: همانند روز مادر، کارت‌های هدیه نیز موثر هستند، (اگر خدمات مردانه ارایه می دهید). همچنین محصولات خرده فروشی مردانه نیز در اینجا موثر واقع می‌شوند.

ولنتاین: مطمئن باشید دادن کارت‌های هدیه یا مجموعه‌ای زیبا از محصولات خود هرگز کار اشتباهی نمی‌باشد.

تعطیلات عید پاک

هالووین

برای اینکه پیشنهاد شما مرتبط‌‌تر باشد، می‌توانید از رویدادهای محلی، جشنواره‌ها یا رویدادهای دیگری که در شهری که سالن شما در آن واقع شده است، برگزار می‌شود، استفاده کنید. بعنوان مثال، یک سالن اسپا به دوندگان دوی ماراتن در آخر هفته ماراتن محلی، ماساژ پا ارایه می‌دهد. وقتی تبلیغات سالن خود را اجرا می‌کنید، من همیشه مراقب تخفیف روی خدمات اصلی شما هستم. روش‌های هوشمندانه‌تر دیگری برای تبلیغ محصولات و خدمات شما وجود دارد.شما خواهید آموخت که چگونه بدون دادن تخفیف در دوره‌های بازاریابی سالن من، تبلیغات موثری را انجام کنید.

2- با ارایه خدمات اضافی "ویژه" فروش خود را افزایش دهید

آیا سالن شما کاملن رزرو شده است، اما هنوز سود کافی به دست نمی‌آورید؟ هنگامی که مشتری خوبی برای سالن خود پیدا کردید، باید تمرکز خود را بر افزایش مبلغی که هر مشتری در طول بازدید از سالن شما خرج می‌کند، معطوف کنید. یک روش عالی برای انجام این کار، اضافه کردن خدمات ویژه به منوی سالن شما است. انجام چنین خدمات اضافی به گذاشتن کمی وقت یا بدون نیاز به سپری کردن زمان اضافی نیاز دارد. حتی ممکن است بتوانید خدمات را در طول یک قرار ملاقات از قبل رزرو شده اضافه کنید. بطور ایده‌آل، هزینه محصولاتی که باید استفاده کنید پایین است به طوری که با افزودن خدمات به قرار ملاقات، می‌توانید بلافاصله سود خود را افزایش دهید. فرض کنیم شما یک سالن آرایش دارید، بعنوان مثال یک درمان مراقبتی می‌تواند به عنوان یک خدمت اضافی در نظر گرفته شود، به این صورت که شما می‌توانید در حالی که در حال شستشوی موهای مشتری خود هستید، آنرا به منو اضافه کنید.

در زیر چند ایده برای شروع وجود دارد، اما مطمئنم که می‌توانید به ایده‌های بیشتری فکر کنید. یکی از بهترین شرکت‌های جهان در زمینه فروش مکمل، شرکت مک دونالد است. آیا تا به حال این اتفاق برایتان افتاده که برای خوردن یک ساندویچ ساده وارد مک دونالد شوید، اما بعد از آن در حین ترک آنجا متوجه شوید که یک وعده غذایی کامل را خورده‌اید؟

نمونه های سرویس ویژه اضافی سالن

درمان حجم دادن مو برای ضخیم تر به نظر رسیدن موها (15 دلار): آنرا به خدمات سشوار اضافه کنید.

خدمات براق کننده رنگ مو (30 دلار): را می توان به خدمات رنگ مو اضافه کرد.

درمان لایه برداری پوست سر (15 دلار): می توانید آن را به خدمات شامپو زدن اضافه کنید.

ماسک دست ضد پیری (10 دلار): به درمان مانیکور اضافه کنید.

خدمات موم بینی (25 دلار): به خدمات آرایشگری خود اضافه کنید.

سرویس اضافه طرح ناخن (10 تا 40 دلار): به خدمات مانیکور خود اضافه کنید.

مثال مک دونالد ممکن است با یک سالن زیبایی خیلی متفاوت باشد، اما ایده یکسانی دارد. اگر به طور مداوم موفق به فروش مکمل و ارایه خدمات ویژه اضافی در هر ملاقات شوید، می‌توانید سود سالن خود را به شدت افزایش دهید. در رابطه با آن فکر کنید. اگر به طور متوسط 15 دلار به هر قرار ملاقات اضافه کنید ، می توانید 100 دلار در روز به درآمد خود اضافه کنید، که 20000 دلار در سال است - با سود خالص!

3- همیشه به مشتریان خود بگویید که چه چیزی را برای آنها استفاده می کنید تا فروش سالن را افزایش دهید.

آیا فکر می کنید شما یا کارکنان شما در فروش محصولات سالن مهارت دارید؟ اکثر صاحبان سالن هایی که با آنها ملاقات می کنم به این سوال جواب منفی می دهند. حتا اگر بدانند که چقدر این کار می تواند مفید باشد. محصولات سالن اغلب دارای 50٪ حاشیه سود یا بیشتر هستند و فروش آن زمان زیادی را از کارکنان شما نمی گیرد.

بنابراین فروش محصولات یک کار مهم برای هر سالن به شمار می‌رود. شایع ترین دلیل اینکه چرا عملکرد فروش محصولات پایین است، این است که آرایشگران، متخصصین ناخن یا آرایشگران با "فروش" احساس راحتی ندارند اما درعین حال توصیه می‌شود که از مشتریان سالن بخواهید تا محصولات مناسب را به عنوان بخشی از خدمات خود به خانه ببرند. بنابراین به وضوح در اینجا یک قطع ارتباط وجود دارد. قطع ارتباطی که برای سالن شما هزینه دارد. حتی اگر کارکنان سالن شما در انجام فروش راحت نیستند، یک فعالیت ساده بازاریابی سالن که می‌توانید از همین امروز در سالن خود اعمال کنید این است که کارکنان خود را آموزش دهید تا (حداقل) همیشه به مشتریان شما بگویند که در طول خدمات سالن از چه محصولی استفاده می‌کنند. با انجام این کار ساده، بطور چشمگیری شانس خرید محصول خود را توسط مشتری در پایان وقت افزایش می‌دهید. همین امروز آن را امتحان کنید، شگفت زده خواهید شد.

4- مشتریان سالن را با برنامه مشتریان وفادار حفظ کنید

جذب مشتریان جدید، امری مهم است. اما بیشتر سود سالن شما همیشه باید از مشتریان فعلی و وفادار شما به دست آید. هزینه جذب مشتریان جدید همیشه بیشتر از حفظ مشتریان قبلی است. اما امروز برای پاداش دادن به کسانی که به شما وفادار هستند چه می‌کنید؟ با دادن انگیزه مناسب برای وفادار ماندن مشتریان سالن می‌توانید در وقت و پول صرفه جویی کنید. در صورت داشتن نرم افزار مناسب برای سالن، اجرای یک برنامه وفاداری برای شما بسیار آسان می‌شود.

5- با طرح "پیشنهاد به یک دوست"، مشتریان جدید برای سالن خود جذب کنید.

بهترین روش جذب مشتری جدید، شخصی است که توسط یکی از مشتریان سالن شما به سالن شما توصیه شده است. هنگامی که مردم یک سالن جدید را امتحان می‌کنند، به دلیل اینکه یکی از دوستانشان سالن را به آنها توصیه کرده، به احتمال زیاد پس از اولین ملاقات، مشتری وفاداری خواهند شد. بازاریابی دهان به دهان رایج‌ترین روش جذب مشتری برای سالن شما می‌باشد. اما اگر قصد جذب مشتری جدید از طریق ایجاد انگیزه در مشتریان فعلی خود، بطوری که شما را به دوستان خود توصیه کنند، داشته باشید، چه می‌کنید؟ برای پیاده سازی یک برنامه ارجاع اولیه می‌توانید از کارت‌های ارجاع سالن استفاده کنید. با این حال، من به شما توصیه می‌کنم از نرم افزار استفاده کنید تا از طرح پیشنهاد به یک دوست خود برای ساده سازی مدیریت برنامه پشتیبانی کنید.

6- نمونه های محصول را به مشتریان خود بدهید

دفعه بعد که با نماینده فروش تامین کننده محصول خود ملاقات کردید، از او نمونه‌های محصول را بخواهید. این نمونه‌ها می‌تواند به اندازه یک ساشه یا محصولات کوچکی باشد. این موارد بسیار عالی است زیرا مشتری می‌تواند محصول را امتحان کند و به احتمال زیاد در بازدید بعدی محصول را از شما خریداری کند. در اینجا فقط یک کلمه احتیاطی وجود دارد. مطمئن شوید که نمونه محصولات را فقط پس از اینکه مشتری برای خرید محصول مورد نظر از شما تصمیم گرفت، به وی بدهید زیرا اگر از ابتدا نمونه را به وی‌ بدهید، ممکن است محصول را از شما خریداری نکند، زیرا اکنون احساس می‌کند که می‌تواند ابتدا نمونه ها را امتحان کند و بعد تصمیم بگیرد که آیا در بازدید بعدی محصول را از شما بخرد یا نه.

ایده های بازاریابی سالن

با داشتن استراتژی‌های مناسب بازاریابی سالن، و ایده‌های تبلیغاتی، اکنون ایده‌های بیشتری برای بازاریابی سالن را ارائه می‌دهیم تا سالن شما را به سطح بعدی ارتقا دهیم. همه این‌ها ایده‌هایی هستند که به راحتی قابل اجرا هستند و می‌توانید از امروز آنها را عملی کرده و تکمیل کنید.

1- همیشه قبل از اینکه مشتریان سالن را ترک کنند وقت بعدی آنها را رزرو کنید

زمان مناسب برای مراجعه بعدی شما چه موقع است؟ این سوال ساده‌ای است که می‌تواند تأثیر مستقیمی بر تجارت سالن شما داشته باشد. اما ما اغلب آن را فراموش می‌کنیم. اگر عادت تعیین وقت بعدی مشتریان خود در طول این قرار ملاقات با آنها برقرار کنید، می‌توانید تعداد دفعات مراجعه مشتریان را افزایش دهید و ریسک اینکه دفعه بعد به سالن دیگری بروند کاهش می‌دهید. به همین سادگی.

این احتمالن ساده‌ترین تاکتیک بازاریابی در این لیست است، اما بسیار مهم است. به کارکنان و بخش پذیرش خود اطلاع دهید که همیشه باید پس از قرار ملاقات، برای مشتریان وقت بعدی را در نظر بگیرند. به خاطر داشته باشید که این موضوع را پیگیری کرده و مرتباً به آنها یادآوری کنید تا دیگر هرگز فراموش نشود.

اگر از یک نرم افزار سالن خوب استفاده می‌کنید، باید آن را طوری تنظیم کنید که پس از مراجعه یا چند هفته بعد که زمان مراجعه بعدی آن‌ها فرا می‌رسد، پیام یادآوری به آنها ارسال کنید.

در واقع، دو راه حل رایگان که این کار را برای شما انجام می‌دهد را می‌توانم توصیه کنم. Fresha تنها نرم افزار سالن و نرم افزار برنامه ریزی قرار ملاقات با اشتراک 100% رایگان در بازار است و هنوز هم دارای بسیاری از ویژگی‌های منحصر بفرد است و مناسب افراد یا سالن‌هایی است که نیاز به صرفه جویی در هزینه دارند.

2- برای رسانه های اجتماعی و وب سایت سالن خود یک ویدئوی تور سالن ایجاد کنید

مطمئنم وقتی می‌گویم روابط خوب با مشتری برای موفقیت در تجارت شما بسیار مهم است، با من موافق خواهید بود. مشتریان شما را می شناسند. آنها به شما اعتماد دارند. و امیدوارم آنها نیز شما را دوست داشته باشند. این رابطه اعتماد برای موفقیت یک سالن بسیار مهم است. اما در مورد همه مشتریان بالقوه جدید که شما را در رسانه های اجتماعی می بینند یا به وب سایت شما وارد می شوند، چطور؟ اگر آنها هرگز شما را ملاقات نکرده باشند، چگونه می توانند به شما اعتماد کنند؟

برای اینکه یک فرد را از صرفا یک بازدید کننده وب سایت به مشتری سالن تبدیل کنید، باید این اعتماد و ارتباط را با آن‌ها برقرار کنید و موثرترین روش انجام این کار از طریق یک ویدیو است. ویدیویی که شما، سالن شما و کارکنان شما را نشان دهد، یک ابزار بازاریابی قوی برای سالن به شمار می‌رود.

نیازی به ساختن یک ویدیوی گران نیست، اما باید معتبر باشد. این ویدیو باید سالن شما را روایت کند و افراد پشت آن را نیز نشان دهد. درست مانند زمانی که با یک مشتری جدید در سالن خود ملاقات می‌کنید.

البته می‌توانید یک آژانس بازاریابی سالن استخدام کنید تا این ویدیو را برای شما تهیه و ویرایش کند. اما اگر بودجه ندارید، کافی است با کمک یکی از دوستان خود با استفاده از یک تلفن هوشمند مدل بالا فیلمبرداری کنید. آن را در یوتیوب و وب سایت سالن خود بارگذاری کنید. این کار می‌تواند از طریق افزایش نرخ بازدیدکنندگان وب سایت و تبدیل آنها به مشتریان جدید برای شما معجزه کند.

3- یک کمپین پیامکی برای سالن راه اندازی کنید

آیا می خواهید پیام های بازاریابی شما دیده شوند؟ پس باید از SMS استفاده کنید. تحقیقات نشان می دهد که نرخ باز شدن پیام های اس ام اس 98 درصد است (گارتنر). این نرخ به طور چشمگیری بالاست که قا

بل مقایسه با بازاریابی ایمیلی 20 درصدی و رسانه های اجتماعی که حتی نرخ کمتری دارد، است.

اما این تکنیک دردسر هایی هم دارد. زیرا لغو اشتراک پیامک ها یا عدم باز شدن آنها بدلیل اینکه در بالای صفحه نمایش قابل مشاهده هستند، با این روشی که امروزه تلفن های ما عمل می کنند، برای کاربران دشوار است.

 

به همین دلیل است که سالن شما فقط باید در شرایط خاص از بازاریابی پیامکی استفاده کند. وقتی پیامی دارید که واقعن می خواهید مطمئن شوید که مشتریان شما آن را می بینند می توانید آن را پیامک کنید.

اجرای کمپین های پیامکی به آسانی استفاده از ایمیل است. در واقع، اگر از ابزار رایگان Square Appointments استفاده می کنید، حتا می توانید از مشتریان خود بخواهید که برای تأیید قرارها و موارد دیگر با پیامک با شما در ارتباط باشد. این کار به طور خودکار و با استفاده از (Square Assistant) انجام می شود که می توانید با یک کلیک آن را روشن کنید.

 


Square Assistant به مشتریان شما اجازه تایید، لغو یا تغییر قرار ملاقاتشان را با پاسخ مستقیم به پیام های متنی square می دهد. هنگامی که Square Assistant را روشن می کنید، به عنوان مثال، کاربران می توانند با پاسخ دادن به پیامکی که به طور خودکار از سالن شما ارسال می شود ، قرار خود را تغییر دهند.

این ویژگی واقعن منحصربفرد است که می‌تواند سالن شما را قادر به ارایه خدمات مشتری بسیار مفید، خودکار و فوق العاده نماید. Fresha تنها نرم افزار سالن و نرم افزار برنامه ریزی قرار ملاقات با اشتراک 100% رایگان در بازار است و هنوز هم دارای بسیاری از ویژگی‌های منحصر بفرد است و مناسب افراد یا سالن‌هایی است که نیاز به صرفه جویی در هزینه دارند.

4- از استوری های اینستاگرام برای تبلیغ موارد ویژه سالن خود استفاده کنید

آیا از استوری‌های اینستاگرام به عنوان بخشی از استراتژی رسانه اجتماعی سالن خود استفاده می کنید؟ این مکان، گزینه بسیار خوبی برای اجرای تبلیغات کوتاه مدت است. در مورد اسنپ چت هم همینطور است. از آنجا که آن‌ها بصورت زنده هستند و فقط برای یک دوره کوتاه قابل نمایش هستند، در بیننده احساس فوریتی به وجود می‌آورند تا در مورد پیشنهاد شما سریع تر اقدام کند. این کار می‌تواند در فروش سریع محصولات ویژه سالن شما کمک کند. حتی بهتر است تبلیغ کارت هدیه را در وب سایت خود اجرا کنید. اکثر سیستم عامل های نرم افزار سالن از این ساختار پشتیبانی می کنند.

5- صفحات خدماتی و کلمات کلیدی را به وب سایت سالن خود اضافه کنید

در اولین استراتژی بازاریابی سالن یاد گرفتید که چگونه می‌توانید در گوگل برای Google My Business ثبت نام کنید تا سالن شما در نتایج جستجو نمایش داده شود. من نمی توانم بر اهمیت این موضوع به اندازه کافی تاکید نمایم، زیرا بسیاری از مشتریان از این طریق سالن شما را پیدا می کنند و ترافیک جستجو از گوگل رایگان است. در حقیقت، به احتمال زیاد به دلیل جستجویی که در گوگل انجام داده اید، به این مقاله رسیده اید، درست است؟

اما برای اینکه وب سایت سالن شما در بالای صفحه جستجوی گوگل نمایش داده شود، باید کمی بیشتر تلاش کنید. اطمینان حاصل کنید که گوگل آنچه را که شما پیشنهاد داده‌اید را درک کرده است، تا وقتی افراد به دنبال آن پیشنهاد خاص هستند، گوگل بتواند وب سایت شما را نشان دهد.

بهترین راه برای انجام این کار این است که کلمات کلیدی را در وب سایت خود قرار دهید که توصیف کننده چیزی باشد که قصد دارید ارایه دهید. در حالت ایده آل، شما باید یک صفحه اختصاصی برای هر یک از خدمات کلیدی ارائه شده خود ایجاد کنید. نیازی به پیچیدگی ندارد. فقط مطمئن شوید عنوان صفحه شامل نام خدمات ارایه شده توسط شما باشد و سپس خدماتی را که در صفحه ارائه می‌دهید، توصیف کنید.

این امر به طور قابل توجهی این شانس را افزایش می دهد که افراد زمانی که به دنبال شخصی هستند که بتواند خدمات شما را انجام دهد، سالن شما را پیدا کنند و بهترین قسمت این است که داشتن یک وب سایت سالن بهینه برای جستجو، مشتریان جدیدی را برای شما به ارمغان می آورد و هیچ هزینه دیگری بجز وقتی که برای ایجاد صفحات گذاشتید، ندارد.

6- با استفاده از هشتگ های مناسب، اینستاگرام سالن خود را در منطقه تثبیت کنید

اینترنت واقعن مکان بزرگی است. رقابت با میلیون ها سالن در این جهان سخت است. مگر اینکه یک حساب اینستاگرامی مانند @guy_tang داشته باشید، وگرنه صدای شما در میان هیاهوی همه آرایشگران مو و تکنسین های ناخن که هر روز پست ارسال می کنند، ناپدید می شود. اما خبر خوب این است که شما نیازی به ارتباط با کل جهان ندارید. از آنجا که مشتریان جدید بالقوه شما به احتمال زیاد در شهر شما زندگی می کنند، کافی است که تمرکز خود را بر رسیدن به افرادی که در محل شما زندگی می کنند معطوف کنید.

واضح به نظر می رسد، درست است؟ با این حال، من می بینم که بسیاری از سالن ها این مورد را نادیده می گیرند. بنابراین من می خواستم یک نکته سریع را به اشتراک بگذارم که می توانید از این هفته شروع کنید که به شما کمک می کند پست های شما برای افرادی که در شهر شما زندگی می کنند قابل مشاهده باشد. آیا امروز هنگام ارسال پست از هشتگ استفاده می کنید؟

اگر از هشتگ ها به طور مداوم استفاده نمی کنید، یک فرصت بزرگ را از دست می دهید. مشتریان جدید بالقوه شما هنگام جستجوی سالن ها در منطقه شما به هشتگ های منطقه خودشان نگاه می کنند. بنابراین شما باید مطمئن شوید که هنگام جستجوی آنها، سالن شما قابل مشاهده باشد. چگونه می توانید هشتگ های محلی مربوطه را برای استفاده از کسب و کار سالن خود شناسایی کنید.

7- همیشه رسانه های اجتماعی خود را به وب سایت سالن خود پیوند دهید (لینک کنید)

آیا به خاطر دارید چرا سالن شما در اینستاگرام است؟ در صورت استفاده استراتژیک، اینستاگرام یکی از بهترین مکان‌ها برای تبلیغ سالن شما به شمار می‌رود. اما به راحتی می‌توانید زمان زیادی را در اینستاگرام صرف کنید بدون اینکه کسب و کار جدیدی از آن به دست آورید و در نهایت، به همین دلیل است که سالن شما باید از رسانه‌های اجتماعی استفاده کند. کار ساده ای که امروز می‌توانید انجام دهید، این است که مطمئن شوید در بیوگرافی اینستاگرام سالن خود لینکی دارید که به سیستم رزرو سالن آنلاین شما متصل می شود.

به این ترتیب، افرادی که شما را دنبال می‌کنند راهی آسان برای رزرو مستقیم وقت با شما دارند. اینستاگرام تنها به شما اجازه می‌دهد یک لینک خارجی در قسمت بیوگرافی خود داشته باشید. بنابراین شما می خواهید از این گزینه حداکثر استفاده را ببرید. برای کمک به شما در این مورد، من راهنمای دیگری برای شما ایجاد کرده‌ام.

8- هنگام ارسال پست در رسانه های اجتماعی، از زبان فعال استفاده کنید

برای افزایش تعامل و پیگیری در رسانه‌های اجتماعی سالن خود، نیاز به افرادی برای اقدام کردن در این زمینه دارید. تصاویر و نقل قول‌های زیبا، خوب هستند، اما شما همچنین می‌خواهید که مردم در رابطه با کار شما اقدام نمایند. از مردم بخواهید کارهایی برای شما انجام دهند. دوست خود را تگ کنید، به سوالی پاسخ دهید یا از وب سایت خود در این زمینه دیدن کنید. وقتی از زبان فعالی استفاده می‌کنید، مشارکت بالاتری در حساب خود خواهید داشت و کانال اجتماعی به شما برای این کار پاداش می‌دهد و بیشتر، پست‌های شما را به افراد بیشتری نشان می‌دهد.

این بدان معناست که افراد بیشتری را در معرض بازدید از کانال اجتماعی خود قرار می دهید و در عین حال، افراد بیشتری در اختیار دارید تا اقداماتی که می خواهید را انجام دهند (شاید حتا قرار ملاقاتی را با شما رزرو کنند).

9- یک فضای دوستانه اینستاگرامی ("Insta-Friendly") در سالن خود ایجاد کنید

با هشتگ‌ها و زیرنویس‌های مناسب اینستاگرامی سالن، می‌توانید به موفقیت‌های زیادی برسید، اما آنچه مهمتر است، البته کیفیت تصویری است که ارسال می‌کنید. با اطمینان از داشتن فضایی مناسب برای گرفتن تصاویر با کیفیت، نه تنها کیفیت تصاویر خود را بهبود می‌بخشید، بلکه چنین تصاویری می‌تواند به عنوان یک ایستگاه سلفی مفرح برای مشتریان شما باشد تا از خودشان عکس بگیرند که این روش، بازاریابی فوق العاده‌ای برای سالن شما به شمار می‌رود.

قسمت تمیزی در سالن خود پیدا کنید که شما و مشتریانتان بتوانید عکس‌های قبل و بعد خوبی در آنجا بگیرید. مطمئن شوید که چنین فضاهایی نور مناسبی داشته باشند تا نتیجه کار شما را به بهترین شکل ممکن نشان دهند. اگر قبلن چنین فضایی را نداشته‌اید، توصیه می‌کنم برای دستیابی به چنین فضایی از لامپ‌های حلقه‌ای (رینگ لایت) استفاده کنید. همچنین به یاد داشته باشید که وقتی مشتریان از سالن شما عکس ارسال می‌کنند، باید نام کاربری اینستاگرام سالن خود را تبلیغ کنید.

10- از مشتریان سالن خود بخواهید نظرات خود را بنویسند

 

در عصر اینترنت که ما در آن زندگی می‌کنیم ، مردم قبل از مراجعه به یک سالن تحقیق می‌کنند. بنابراین باید مطمئن شوید که نظرات خوب زیادی برای سالن شما در Google ،Facebook و Yelp وجود دارند. نظرات مشتریان نه تنها به مشتریان جدید این اطمینان رای می‌دهد که سالن شما سالن خوبی می‌باشد، بلکه به رتبه بهتر سالن شما در گوگل نیز کمک می‌کند. به همین دلیل است که شما همیشه باید از مشتریان خود بخواهید تا پس از ارایه خدمات به آن‌ها، نظر خود را در مورد آن بنویسند و شفاف باشید. اگر رابطه خوبی با مشتری دارید، به او بگویید که اگر نظر خود را بنویسد، کمک بزرگی به کسب و کار شما خواهد کرد. در بیشتر موارد، او می‌خواهد به شما کمک کند و نظر خوبی بنویسد.

همچنین می‌توانید این کار را با نرم افزار سالن خود انجام دهید، بدین صورت که ایمیل یا پیامکی مستقیمن پس از قرار ملاقات ارسال شود. Fresha تنها نرم افزار سالن و نرم افزار برنامه ریزی قرار ملاقات با اشتراک 100% رایگان در بازار است و هنوز هم دارای بسیاری از ویژگی‌های منحصر بفرد است و مناسب افراد یا سالن‌هایی است که نیاز به صرفه جویی در هزینه دارند.

11- با جمع آوری آدرس های ایمیل، مشتریان جدید برای سالن خود جذب کنید

بازاریابی ایمیلی، بهترین و آسان‌ترین راه برای در تماس ماندن با مشتریان، در دوره مابین دو قرار ملاقات، به صورت اتوماتیک می‌باشد. اما شما نباید فقط از بازاریابی ایمیلی برای مشتریان فعلی خود استفاده کنید، در اصل، گرفتن ایمیل افرادی که هنوز مشتری شما نیستند، کار بسیار ارزشمندی است که می‌توانید انجام دهید، آنگاه می‌توانید از خبرنامه سالن خود برای ایجاد اعتماد در آنها استفاده کنید و بعدن آنها را به مشتریان جدید سالن خود تبدیل کنید. من جزییات چگونگی این کار را در راهنمای بازاریابی ایمیلی خود برای سالن‌ها شرح می‌دهم. اما در اینجا دو روش ساده برای گرفتن ایمیل از افرادی که هنوز مشتری شما نیستند، ذکر شده است.

1) گزینه (“email opt-in”) را به وب سایت سالن خود اضافه کنید. توصیه می‌کنم برای ضبط و ارسال ایمیل‌ها از Constant Contact استفاده کنید. آن‌ها گزینه‌های مختلف opt-in را ارایه می‌دهند که می‌توانید مطابق با شکل زیر به وب سایت سالن خود اضافه کنید.

2) برای جمع آوری ایمیل‌ها می‌توانید یک تبلیغ فیس بوکی راه بیاندازید: اگر افراد زیادی از وب سایت شما بازدید نمی‌کنند یا اینکه فقط به مشتریان بیشتری نیاز دارید، می‌توانید تبلیغات فیس بوکی را برای افراد مربوطه که در منطقه شما زندگی می‌کنند، اجرا کنید.

Constant Contact یکی از معدود ارائه دهندگان خدمات ایمیلی است که مستقیماً با فیس بوک ارتباط برقرار می‌کند بطوریکه شما می‌توانید بدون داشتن هیچ گونه مهارت فنی، مشتریان جدیدی جذب کنید.

12- همیشه کارت های هدیه پیشنهاد دهید

کارت‌های هدیه یک راه موثر برای ایجاد درآمد اضافی بوده و به عنوان بخشی از تبلیغات فصلی شما ایده‌ی مناسبی می‌باشد. مهم‌تر از همه، کارت‌های هدیه یک ابزار موثر برای جذب مشتریان جدید می‌باشد، زیرا مانند کارت‌های مراجعه به سالن موثر هستند. برای فعال کردن این مورد می‌توانید از نرم افزار سالن خود استفاده کنید.

13- دید خیابانی سالن خود را به حداکثر برسانید

این امر شاید بعنوان یکی از بارزترین ایده‌های ارتقا سالن در این لیست به شمار رود اما در حالی که ما از تبلیغ سالن خود در اینستاگرام بسیار هیجان زده هستیم، نباید این تاکتیک تبلیغاتی سنتی را فراموش کنیم. این مورد، باعث می‌شود که بیشتر افرادی که از کنار سالن شما عبور می‌کنند، یا در نزدیکی سالن شما زندگی یا کار می‌کنند به یک مشتری ایده‌آل برای شما تبدیل شوند. در حقیقت، پنجره سالن شما یک فضای تبلیغاتی است که قبلن برای آن هزینه پرداخت کرده‌‍اید، بنابراین بهتر است از آن حداکثر استفاده را ببرید.

ماموریت شما این است که اطمینان حاصل کنید همه افرادی که در منطقه شما زندگی یا کار می‌کنند، از وجود سالن شما مطلع هستند. تاکتیک‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها در این مورد استفاده کنید: پخش موسیقی خارج از سالن، اطمینان حاصل کنید که پنجره‌ها و تابلو خیابان شما نور پردازی خوبی دارند، و اگر از بیرون پیاده رو دارید، از آن استفاده کنید.

هر کار خلاقانه‌ای که بتوانید انجام دهید (در حالی که همچنان هم راستا با تصویر سالن شما است) مفید می‌باشد. مردم مشغله دارند و وقتی از کنار شما رد می‌شوند مسایل دیگری در ذهن خود دارند، بنابراین باید مطمئن شوید که سالن شما برجسته باشد.

14- کارکنان سالن خود را به عنوان بهترین تبلیغ کنندگان برای سالن خود تبدیل کنید

کارکنان سالن شما، درست همانند پنجره سالن شما و فضای تبلیغاتی که قبلن هزینه آن را پرداخته‌اید، هستند. در حقیقت، به طور کلی کارکنان بزرگ‌ترین هزینه ای هستند که یک سالن دارد. بنابراین بهتر است این سرمایه گذاری را به حد اعلی برسانید.

کارکنان شما باید بهترین سفیران شما باشند. همه چیز، از لباسی که می‌پوشند تا نحوه رفتار آن‌ها، نشان دهنده نام تجاری سالن شما است. اگر هنوز این کار را نکرده‌اید، کمی وقت بگذارید و نحوه ارتقای سالن آرایش خود را مشخص کنید. موارد را یادداشت کنید و به آن‌ها [کارکنان] آموزش دهید. اطمینان حاصل کنید که بیوگرافی هر آرایشگر مو را نیز در وب سایت سالن خود قرار دهید. نمی‌توانید از آنها انتظار داشته باشید که خودشان این موضوع را درک کنند. داشتن یک تیم با انگیزه که می‌داند شما از آنها چه انتظاری دارید، می‌تواند تفاوت چشمگیری در بنظر رسیدن سالن شما ایجاد کند.

15- مجله محلی را به سالن خود دعوت کنید

سالن شما چه ویژگی منحصر به فردی دارد؟ من مطمئن هستم که شما از اینکه چرا سالن دارید و یا چرا نوع خاصی از خدمات را ارایه می‌دهید، حکایتی دارد که کسی دیگری آن را ندارد. یا شاید شما در مورد یک موضوع زیبایی خاص آگاهی خاصی دارید؟ داستان شما هرچه باشد، شما در یک موقعیت روابط عمومی خوب برای سالن خود قرار گرفته‌اید. داستان منحصر به فرد خود را بنویسید و با روزنامه‌ها و مجلات محلی تماس بگیرید تا آنها درباره شما مطلب بنویسند. روزنامه‌های محلی عاشق داستان‌های محلی هستند و اگر یکی از آن‌ها را در جامعه خود دارید، شانس خوبی دارید که آن‌ها شما و سالن‌تان را معرفی نمایند. در صورت موفقیت، این امر می‌تواند تأثیر بسیاری بر سالن آرایش شما داشته باشد.

16- با رقابت های سالنی و پورسانت، کارکنان سالن خود را تشویق کنید

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به کارکنان سالن انگیزه دهید. به طور کلی، ابتدا باید انگیزه ذاتی را در اولویت قرار دهید. با این حال، پاداش‌های پولی نیز مطمئناً جایگاه ویژه‌ای دارند. نرم افزار سالن شما می‌تواند در برقراری پورسانت محصولات و خدمات خاص برای ایجاد انگیزه در عملکرد فردی به شما کمک کند. با اینحال، انگیزه همکاران و شناخته شدن عمومی به طور معمول یک محرک انگیزه قوی‌تری برای کارکنان فراهم می‌آورد. به همین دلیل است که رقابت‌های تیمی سالن، بسیار قدرتمند هستند در رقابت‌های تیمی خود، شما می‌توانید هم به دستاوردهای فردی و هم به نتیجه کلی تیم پاداش دهید. این کار، روشی سرگرم کننده و جذاب است تا تیم کامل سالن را در یک جهت سوق دهد.

17- از قدرت موسیقی در سالن خود استفاده کنید

تحقیقات نشان می دهد موسیقی بر تجربه سالن شما و اینکه چقدر مشتریان شما برای شما هزینه می کنند، در سالن شما تاثیرگزار است. از این مزیت استفاده کنید و یک لیست خوب، با تأثیر مثبت، برای بازی در سالن خود بسازید.

18- مشارکت های محلی برد-برد را وارد کنید

شما تنها کارآفرین در منطقه خود نیستید. افراد زیادی مانند شما هستند که به دنبال توسعه کسب و کار خود هستند. در منطقه‌ای که سالن شما قرار گرفته است قدم بزنید و ببینید چه مشاغل دیگری در آنجا وجود دارد. با آن‌ها صحبت کنید.

من مطمئن هستم که برخی از مشاغل محلی غیر رقابتی دیگری را خواهید یافت که به همکاری با شما علاقه مند هستند و این مشارکت می‌تواند برای هر دو طرف مفید باشد. در حقیقت، هنگام انتخاب محل سالن خود، نکته‌ی مهمی که باید در نظر گرفت فرصت‌هایی برای مشارکت‌های محلی است.

شما می‌توانید تبلیغات مشترکی راه اندازی کنید به عنوان مثال به همراه خدمات خود، یک قهوه رایگان در کافه مجاور به مشتریان خود پیشنهاد دهید و آنها نیز به نوبه خود به بازدیدکنندگان شان تخفیفی برای خدمات شما پیشنهاد می‌دهند. مشارکت باید برای هر دو طرف مفید باشد، در غیر اینصورت به شکست می‌انجامد. این یک ایده بازاریابی عالی و رایگان با امکانات بی پایان برای سالن به شمار می‌رود.

19- همیشه کارت ویزیت سالن تان را به همراه داشته باشید

بهترین سفیر برای سالن شما کیست؟ خودتان و بدون شک احتمالا هر روز آن را تبلیغ می‌کنید. به عنوان صاحب سالن، شما همیشه باید کارت ویزیت سالن خود را به همراه داشته باشید، تا بتوانید به راحتی آنها را به افراد مشتاق بدهید. برای ایده گرفتن از طرح‌های کارت ویزیت سالن، توصیه می‌کنم مقاله بیزنس کارت موثر را بررسی کنید. همچنین افزودن یک جمله زیبا به کارت ویزیت که به نوعی بیانگر شما است، می‌تواند ایده خوبی باشد. می‌توانید نقل قول‌هایی را در اینجا پیدا کنید:

• سخنانی در مورد اسپا برای کارت‌های ویزیت

• سخنانی در مورد آرایشگران مو برای کارت ویزیت

• سخنانی در مورد مدل مو و رنگ مو

• سخنانی در مورد ناخن

20 - میزبانی یک رویداد در سالن

یک روش مناسب برای تبلیغات سالن خود میزبانی یک رویداد یا نمایشگاه است. این کار ممکن است یک رویداد برای دوست شما، مهمانی شب قبل از عروسی، یا افتتاحیه حتی در جایی که مردم را در منطقه خود دعوت می‌کنید، باشد. یک گزینه خوب دیگر این است که به یک شرکت محلی دیگر اجازه دهید سالن شما را برای رویداد خود اجاره کند. این کار به شما کمک می‌کند تا افراد جدیدی را که تا بحال به سالن شما نیامده‌اند، با شما آشنا کند. استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال زیادی برای برقراری روابط برای سالن‌ها موجود است (که من اغلب در مورد آنها صحبت می‌کنم) اما باید اقرار کنم. هیچ چیز بر تجربه یک رویداد سنتی و رو در رو غلبه نمی‌کند.

21- بازخورد مشتریان سالن را دریافت کنید

من امروز در مورد بسیاری از ایده‌های بازاریابی صحبت کردم. همچنان موارد بیشتری وجود دارد و امیدوارم برای شما مفید واقع شده باشد. اما قدم بعدی برای انتخاب روشی که به جذب مشتریان جدید و ارتقا کسب و کار سالن‌تان کمک می‌کند چیست؟ از مشتریان خود بپرسید. بازخورد مانند طلا با ارزش است. شما باید مرتب آن را جمع آوری کنید. و مهم‌تر از همه، بر اساس بازخوردی که دریافت می‌کنید، عمل کنید. مشکل بازخورد این است که از ذهن شخصی که آن را ارایه می‌دهد، نشات گرفته است. بنابراین احتمالا ایده خوبی نیست که نسبت به هرچیزی که انجام می‌دهید، آنرا اعمال کنید. در عوض، سعی کنید فرم ثابتی برای جمع آوری بازخوردهای فراوان پیدا کنید و هر ماه چند ساعت وقت بگذارید تا همه این موارد را مرور کرده و سعی کنید موضوعات مشترک را مشخص نموده و روی آنها کار کنید. بهترین راه این است که از نرم افزار سالن خود استفاده کنید. با تنظیم فرم‌های بازخورد خودکار که بلافاصله پس از مراجعه مشتری باز می‌شوند، می‌توانید بسیاری از بازخوردهای ارزشمند را به صورت ساختار یافته‌ای جمع آوری کنید.

ایده های بازاریابی برای آرایشگران و سالن های آرایش

تمام ایده ها و استراتژی های مربوط به بازاریابی سالن که در این لیست آمده است، تا کنون برای تمام انواع سالن ها قابل اجرا بوده است. در این بخش، ما ایده‌های تبلیغاتی سالن مو، تبلیغات سالن مو و ایده‌های بازاریابی مخصوص آرایشگران مو را پوشش می‌دهیم.

1- ایده های تبلیغاتی سالن های آرایش

ما قبلن برخی از استراتژی‌های کلی تبلیغاتی برای سالن‌ها را بیان کرده‌ایم. اما ایده‌های خوب برای تبلیغات سالن آرایش کدام‌ها هستند؟ در اینجا برخی از موارد ویژه سالن آرایش که باعث افزایش فروش سالن می‌شود، آورده شده است:

یک محصول مراقبت رایگان به همراه خدمات رنگ مو هدیه دهید: با هدیه دادن بعضی از محصولات، می‌توانید از تخفیف برای خدمات خود اجتناب کرده و از کاهش قیمت جلوگیری کنید.

کارت های هدیه آرایش مو: این پیشنهاد، عالی‌ترین هدیه روز مادر است. همیشه کارت هدیه را پیشنهاد کنید.

کوتاه کردن رایگان موهای کودکان به همراه خدمات شما: این روش، یکی دیگر از راه‌های خوب برای افزودن ارزش به پیشنهاد خود، بدون کاهش قیمت خدمات اصلی سالن می‌باشد.

2- ایده های تبلیغاتی سالن آرایش مو

چندین روش وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها سالن آرایش موی خود را تبلیغ کنید. مواردی که من در آنها موفق بوده ام، تبلیغات فیس بوک و Google Ads است، اما پلتفرم هایی مانند Pinterest وجود دارند که در آن مردم فعالانه به دنبال اینده گرفتن برای موهایشان هستند که من هنوز آنها را آزمایش نکرده ام. من دو نمونه تبلیغات سالن آرایش را از فیس بوک در زیر آورده ام. حتا اگر آنها برای فیس بوک طراحی شده باشند، نکات مهم زیادی وجود دارد که باید در هنگام ایجاد تبلیغات برای مدل مو، در نظر بگیرید.

1- از مزایا در مقابل ویژگی ها استفاده کنید. افراد، آنقدری که مشتاق دریافت انرژی مثبت از سمت شما هستند، خیلی به تکنیک کوتاه کردن مویی که شما بر روی آن‌ها اجرا می‌کنید، علاقمند نیستند (به عنوان مثال احساس تمیز بودن، در مثال زیر).

2- همه جزییات را در نظر بگیرید: اطمینان حاصل کنید که پیشنهاد را به صورت دقیق اعلام کرده‌اید، محل سالن شما در کجا قرار دارد و غیره. شما احیانن نمی‌خواهید افراد به دلیل عدم اطلاع صحیح، از این پیشنهاد استفاده نکنند.

3- از تصاویر توصیفی استفاده کنید: مو یا کسی که موها را کوتاه می‌کند را نشان دهید. شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا بتوانید هدف از تبلیغ تان را به افراد انتقال دهید و تصاویر بهترین روش برای انجام این کار است.

4- دعوت به عمل واضحی داشته باشید: افرادی را که به پیشنهاد شما علاقه مند هستند، در مورد اقدامات بعدی خود آگاه کنید. به وضوح به آنها بگویید که می‌خواهید در آینده چه اقدامی انجام دهید.

3- ایده های بازاریابی برای آرایشگران مو

چند ایده بازاریابی منحصر به فرد آرایشگر در زیر مطرح شده است:

1- تغییر سبک موهای اینفلوئنسرها: خدمات مو معمولن بیشترین خدمات با تحول دیداری هستند. به همین دلیل است که کار با اینفلوئنسرهایی که تصاویر قبل و بعد خود را ارسال می‌کنند بسیار موثر است.

2- روی نمایش‌ها و رویدادها کار کنید: زمانی را برای بیرون رفتن از سالن آرایش و شرکت در نمایش‌ها، رویدادها و جشنواره‌هایی که در آن می‌توانید خدمات آرایش موی خود را ارایه دهید، بگذارید. این روش خوبی برای تثبیت نام سالن آرایش موی خود در جامعه می‌باشد.

3- اهدا کردن مو: داشتن استراتژی CSR سالن (مسوولیت اجتماعی شرکتی) اهمیت روزافزونی پیدا کرده است. روش‌های زیادی وجود دارد که یک سالن آرایش مو می تواند در چنین فعالیت هایی شرکت کند.

به عنوان مثال، افرادی هستند که به دلیل درمان، نیاز به کلاه گیس با موهای واقعی دارند. پس چرا به جای دور انداختن موها،‌ آنها را اهدا نکنید؟

4- مسابقه آرایشگری راه اندازی کنید

مسابقات آرایشگران مو برای ایجاد انگیزه در تیم سالن شما و پاداش رفتارهایی که در سالن آرایش شما به آن نیاز دارید، بسیار عالی است. فقط شما می‌دانید که اهداف چه هستند و باید برای چه چیزی پاداش در نظر گیرید. این می‌تواند به طور مستقیم با فروش شما مرتبط باشد (به عنوان مثال برای هر محصول فروخته شده امتیاز کسب کنید) یا ارتباطی کیفی (مانند بهترین خدمات رنگ مو انجام شده) داشته باشد. همچنین آن می تواند بر اساس فعالیت‌هایی باشد که به سالن شما برای دستیابی به نتایجی که شما می‌خواهید، کمک می‌کند. به عنوان مثال تعدادی مشاوره‌های مو یا شرکت در آموزش سبک مو.

5- زمان حرکت به سمت عمل: طرح کسب و کار سالن خود را بسازید

این لیست ایده‌های بازاریابی سالن بسیار طولانی بود! من واقعن امیدوارم امروز ایده‌های سالنی را پیدا کرده باشید که فکر می‌کنید برای سالن شما مناسب هستند. اما کار اینجا تمام نمی‌شود. در واقع، اکنون شروع می‌شود. شما امروز زمان زیادی را صرف مرور این لیست کرده‌اید. اگر در حال حاضر اقدامی انجام ندهید تمام زمانی که صرف شده تنها اتلاف وقت بوده است. برای صرفه جویی در وقت، اکیدا توصیه می‌نمایم به برنامه بازاریابی سالن من بپیوندید. هر هفته، اعضای جدیدی به این برنامه می‌پیوندند و امیدوارم شما نیز یکی از ما شوید.

این برنامه به شما اجازه دستیابی به دوره‌های مرحله به مرحله برای کمک به موفقیت در بازاریابی را می‌دهد. همچنین این شانس را دارید که با سایر صاحبان سالن‌هایی که با شما همفکر هستند، ملاقات کنید. در ورکشاپ‌های زوم که بصورت زنده برگزار می‌شوند، آموخته‌های بسیار زیادی به اشتراک گذاشته می‌شود، که می‌توانید از آنها بهره‌مند شوید. این عالی است و من افتخار می‌کنم که بخشی از آن هستم. به بازاریابی سالن جذاب ملحق شوید. امیدوارم شما را در آن ببینم!

مطالب مرتبط