در این مقاله قصد داریم به 54 نکته کلیدی که پرسنل سالن های زیبایی باید رعایت کنند بپردازیم
شاید در ابتدا رعایت هریک از این موارد آسان به نظر برسد اما آمارها نشان داده اند که رعایت تمام این موارد می تواند تاثیر چشم گیری در افزایش بازدهی سالن های زیبایی داشته باشد.
1. صبحانه را در برنامه غذایی قطعی خود قرار دهید.
2. هنگام مراجعه مشتری با لبخند به استقبال او بروید.
3. جویدن آدامس را فراموش کنید.
4. در هنگام دست دادن به مشتری به چشمان مشتری نگاه کنید نه دستان مشتری.
5. در هنگام دست دادن با مشتری بین 3 تا 10 ثانیه دستان او را نگه دارید.
6. موقع دست دادن سه بار دستان خود را تکان دهید.
7. در هنگام مشایعت کردن مشتری سمت راست مشتری قرار بگیرید.
8. در هنگام صحبت کردن به چشمان مشتری نگاه کنید.
9. از زبان بدن خود برای ارتباط برقرار کردن بهتر استفاده کنید.
10. مشتری را با نام صدا کنید و از به کار بردن نام های عمومی همچون خانم، دکتر، مهندس بپرهیزید.
11. وضعیت ظاهری شما 55% روی مشتری تاثیر دارد. با ظاهری آراسته جلوی مشتری ظاهر شوید.
12. لباس فرم نشانه یک تیم منسجم است. حتمن از آن استفاده کنید.
13. کارت شناسایی شما همیشه باید روی لباس شما باشد.
14. مراقب نحوه صحبت کردن خود باشید چون 37% روی مشتری تاثیر دارد.
15. هنگام صحبت کردن از جملات غیر مستقیم استفاده کنید: "می تونم خواهش کنم بفرمایید بنشینید؟"
16. از کلاس های آموزشی دکتر کامران صحت برای ارتقای دانش ارتباطات خود استفاده کنید.
17. برای اطلاعات بیشتر عضو اینستاگرم دکتر کامران صحت شوید: kamransehat
18. همیشه از عطر مناسب فصل و ملایم استفاده کنید.
19. همیشه با حال خوب وارد مجموعه شوید.
20. همیشه آرایش مناسب داشته باشید.
21. برای تبلیغات کار خود از شبکه های اجتماعی به درستی و طبق برنامه مدون استفاده کنید.
22. کار شما این است که حال مشتری را خوب کنید. خدمات شما در مرحله دوم اهمیت دارد.
23. تلاش کنید مشتریان خود با برنامه ای مدون را حفظ کنید.
24. با مشتریانی که دیگر به سراغ شما نمی آیند تماس بگیرید و پیشنهاد جذابی بدهید تا مجدد به شما مراجعه کنند.
25. یک برنامه ریزی دقیق برای شناسایی مشتریان جدید داشته باشید. 26. شکایات مشتریان را در اولویت رسیدگی قرار دهید.
مقاله پیشنهادی: برندیگ در سالن های زیبایی
27. برای تاریخ تولد مشتریانتان یک برنامه ریزی کنید. خانم ها شدت از سوپرایز شدن لذت می برند.
28. از مناسب های ویژه استفاده کنید و با بازار هدف های جدید ایجاد ارتباط کنید.
29. هدایای تبلیغاتی یکی از مهمترین روش های اثرگذاری روی مشتریان محسوب می شوند.
30. مسافرت کردن را در لیست تفریحات خود قرار دهید.
31. هرگز کتاب نخوانید بلکه از کتاب استفاده کنید تا خودتان را ارتقا دهید.
32. زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.
33. در یک مجموعه ورزشی نام نویسی کنید و به سلامت جسم خود بپردازید.
34. برای زندگی شخصی و کاری خود هدفگذاری کنید و از تمام تلاش خود را جهت رسیدن به اهداف استفاده کنید.
35. سعی کنید خودتان از مشتری پذیرایی کنید. این کار برای مشتریانتان بسیار جذاب است.
36. موقع پذیرایی کردن از مشتریانتان نوشیدنی را سمت راست مشتری قرار دهید و دسته فنجان باید ساعت 3 تا 4 را نشان دهند.
37. هر 45 دقیقه یکبار پذیرایی را تجدید کنید.
38. برای نوبت دهی هر چه بهتر به مشتریانتان از نرم افزار Ms Microsoft Office Outlook استفاده کنید.
39. از پیامک های جذاب برای حفظ ارتباط با مشتریانتان استفاده کنید.
40. برای برند شدن خودتان در مشورت با مشاوران کسب و کار برنامه ای مدون داشته باشید
41. همیشه از یک مسیر به محل کار یا منزل نروید. مسیرهای مختلف را انتخاب کنید. این کار باعث می شود خلاقیت شما تقویت شود.
42. مدیریت زمان را سرلوحه کار خود قرار دهید.
43. برای زمان انتظار مشتریان خود برنامه ای ترتیب دهید تا گذر زمان را احساس نکنند.
44. با دنیای IT آشتی کنید.
45. هرگز در حضور مشتری از تلفن همراه خود استفاده نکنید.
46. متفاوت صحبت کنید و سعی کنید در استفاده از کلمات، مشتریان خود را غافلگیر کنید.
47. آدرس و لوکیشن مجموعه خود را همیشه برای مشتریان جدید ارسال کنید.
48. عکس پروفایل شبکه های اجتماعی شما باید با نوع کار شما همخوانی داشته باشد.
49. برای ایاب و ذهاب و پارکینگ مشتریان خود برنامه داشته باشید.
50. در هنگام پذیرش مشتری به استقبال او بروید.
51. در هنگام خروج مشتری او را مشایعت کنید.
52. فراموش نکنید که برای عبور مشتری از در، شما باید در را برای مشتری باز کنید.
53. هرگز همکاران خود را با صدای بلند صدا نکنید.
54. صبح ها پر انرژی وارد محیط کارتان شوید.