دکتر کامران صحت
چگونه فروش خود را بهبود بخشیم.

چگونه فروش خود را بهبود بخشیم.

قابلیت فروش چیزی به شخصی – شامل یک محصول، یک خدمت، یا یک ایده –مهارت اساسی در هسته بسیاری از شغل ها در دنیای تجارت امروز است (مخصوصن شغل های مبتنی بر پرداخت کمیسیون). زمانی که به بحث فروش می رسیم، منظور فقط چرب زبانی با خریدار خود نیست. مهم داشتن توانایی شنیدن مشتاقانه، تفکر انتقادی و استفاده هوشمندانه از تکنیک های موثر فروش می باشد. با انجام این کارها، نه تنها فروش شخصی شما افزایش پیدا می کند بلکه تجارت و کسب وکار خود را نیز افزایش می دهید. برای شروع به مرحله اول توجه کنید:

تعامل با مشتری

1- مشتری خود را راضی نمایید.

بیش از هر چیز، سعی کنید مشتری خود را خشنود و راضی نگه دارید. انسان ها مخلوقات کاملن منطقی نیستند – اگر کسی از شما خوشش می آید، به احتمال زیاد، صرف نظر از آنچه که شما پیشنهاد می دهید، از شما خرید می کند. با مشتری خود دوست، خوشرو و صادق باشید. به او آرامش خاطر دهید. شما باید سعی کنید آنچه را که مشتری به دنبالش است، به او عرضه کنید.

این امر هم به برخورد شما و هم به کالایی که می خواهید بفروشید، بستگی دارد. نه تنها شما باید تا مرحله فروش (و بعد از آن) با مشتری دوستانه برخورد کنید، بلکه باید نهایت تلاش خود را به کار گیرید تا مشتری را متقاعد کنید که آنچه که شما می فروشید دقیقن همان چیزی است که وی می خواهد – بدین صورت که آن کالا مشکل وی را حل می کند، باعث صرفه جویی در پول او در دراز مدت می شود و غیره.

مطالب مرتبط