دکتر کامران صحت
آنچه فروشندگان ساعت، طلا و جواهر نمی دانند

آنچه فروشندگان ساعت، طلا و جواهر نمی دانند

صنعت ساعت، طلا و جواهر با رویکرد بازار سنتی دیگر نمی توانست پاسخگوی نیازهای مشتریان نسل جدید باشد. سال ها طول کشید تا فروشندگان ساعت، طلا و جواهر به موضوع پی ببرند که می توان ساعت، طلا و جواهر را در بستر سایبری هم عرضه کرد و بدون حضور مشتری آن را فروخت. طلای ارزان یا تلفیقی با چرم یا سایر متریال ها نیز بازار نوظهوری بود که باور آن نزد فروشندگان قدیمی غیر قابل تصور بود. به هر حال بازار همچون آبی که راه خود را پیدا خواهد کرد، حرکت خود را تغییر داد و فروشندگان این صنف نیز مجبور به تغییر تغییر در روند کاری خود شدند.

هنوز هم بازار مملو از خلاهایی است پاسخ درستی به نیاز مشتری داده نشده است. هنوز هم گالری برندی در حوزه کودک فعالیت ندارد و مشتریان این بخش از بازار سر در گم هستند. هنوز هم طراحی طلا براساس سفارش مشتری دارای خلاهای بسیار زیادی است. نگارنده با سابقه همکاری با برترین برندهای ساعت، طلا و جواهر، خلاصه ای از تجربیات خود در این صنف را با خوانندگان خود به اشتراک می گذارد.

بازاریابی و فروش ساعت، طلا و جواهر

برندسازی در صنعت جواهر و ساعت

برندسازی با انتخاب نام مناسب در این صنعت شروع می شود. مشتریان نسل جدید کمتر تمایل به خرید از مجموعه ای با نام عادی دارند. برای آنها اسامی با گویش متفاوت جذاب تر است. نقش های مدرن در لوگو را به طرح های کلاسیک ترجیج می دهند. شعار جذاب را به شعار تعریف کننده از خود گالری ترجیح می دهند. به عنوان فروشنده ساعت، طلا و جواهر باید به این جزییات دقت کنید. با یک مدل کار کنید.

ویدیو آموزشی فروش موفق دکتر کامران صحت

دوره نمایش فقط محصول خاتمه یافته است. سعی کنید در تصاویر تولیدی رنگ سازمانی لحاظ شود. سربرگ و پاکت و شاپینگ بگ را به شدت متفاوت کار کنید. قرار است هم روی مصرف کننده تاثیر بگذارید و هم روی مشتریان سازمانی. سازمان ها با مکاتبه نسبت به درخواست همکاری شما ترتیب اثر می دهند. به بوی داخل گالری خود بیاندیشید. به فضای نشستن مشتری که باید کاناپه راحت باشد. به سبک پذیرایی و موزیک داخل گالری توجه کنید. و ده ها مورد متفاوت دیگر از کاغذ کادو و آب معدنی با نشان برند تا شکلات و فنجان و خودکار و ...

بازاریابی و فروش ساعت، طلا و جواهر

سازمان فروش

گالری های فروش ساعت، طلا و جواهر باید به راه اندازی یک دفتر کار مجزا از فضای گالری هم بیاندیشند. کارشناس بازاریابی برای عقد قراردادهای سازمانی، کارشناس فروش، کارشناس شبکه های اجتماعی، کارشناس روابط عمومی و تبلیغات با مدیریت بر مناسبت ها در لیست مهمترین مشاغل مورد نیاز مجموعه شما هستند. اگر کارگاه طراحی هم دارید نیاز به بکارگیری یک طراح هم دارید. هر گاه از صبح اول وقت مشغول فرآیندهای بازاریابی شدید، مجموعه شما مسیر را درست پیش می رود.

بازاریابی و فروش ساعت، طلا و جواهر

دکوراسیون فروشگاهی

اهمیت دکوراسیون بر همگان واضح و مبرهن است. در گذشته مشتریان تا به این اندازه به دکوراسیون گالری ساعت، طلا و جواهر توجه نداشتند. ولی امروزه جزییات دکوراسیون، رنگ سازمانی، نام گالری در داخل مجموعه، درجه حرارت، انتخاب نوع موزیک، حجم نور، استفاده از تکنولوژی – کامیپوتر – فضای پذیرایی بدون سوال از مشتری، فضای نشستن مشتری تا آماده شدن سفارش و صدور فاکتور، ویترین خلوت، فضای مدیریت مناسبت ها در ویترین، پرسنل پاسخگو و پر انرژی، ابزارها و نرم افزارهای ارتباط با مشتری همه و همه در ایجاد رضایت بیشتر مشتریان اهمیت پیدا کرده است.

سخنی با فروشندگان طلا، جواهر و ساعت

فروشندگان این صنف باید یک برنامه ریزی مدون برای نوع پوشش خود داشته باشند. همیشه معتقدم که فروشنده مدل زنده فروشگاه است. به جزییات وضعیت ظاهری خود توجه کنید. خانم ها در این صنف می توانند اطمینان بیشتری از حس خوب خرید به مشتریان انتقال دهند.

به ادبیات کلامی و نحوه صحبت کردن خود دقت کنید. شما یک محصول گران بها می فروشید. پس ادبیات کلامی شما هم باید همچون در باشد. واژگان متفاوت، تن صدا، بازی با کلمات، نحوه گویش می تواند به مشتریان اطمینان بیشتری دهد.

خدمات متفاوت

به ارایه خدمات متفاوت در گالری بیاندیشید. ایاب و ذهاب، پارکینگ، نگهبان مشایعت کننده مشتری تا خودرو، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان، منوی پذیرایی، باشگاه مشتریان و تقسیم بندی مشتریان، صدرو کارت گارانتی گالری مزین به نام مشتری، خدمات پرداخت محصول تا 5 سال و بسیاری عوامل دیگر که می تواند حال مشتریانتان را خوب کند.

بازاریابی و فروش ساعت، طلا و جواهر

تبلیغات

این روزها تبلیغات روی مشتریان خیلی اثرگذار نیست. به اقدامات تبلیغاتی متفاوت بیاندیشید. ببینید مشتریان شما کجاها قرار دارند. بازار هدف خود را انتخاب کنید و همه جا دیده شوید. از تبلیغات پلاک به پلاک، تا توزیع گل رز مزین به تگ گالری. در سینمای منطقه فعالیت خود قبل از فیلم تبلیغات بگیرید. در کافی شاپ و رستوران منطقه حضور موثر داشته باشید. یک نشست با سالن های زیبایی و اصولن صنف ازدواج در منطقه فعالیت خود بگذارید و تیم تشکیل بدهید. با فروش اینترنتی از مرزهای زمان و مکان عبور کنید و به جهان بفروشید.

بازاریابی و فروش ساعت، طلا و جواهر

به مشتری خود ایده بدهید. سالگرد ازدواج یا روز عشق و هر مناسبت دیگری را برنامه ریزی کنید. از تهدیدها در بازار رکود در مذاکره با بانک و اخذ وام خرید طلا، فرصت بسازید. نقاشی بچه را به طلا تبدیل کنید. کارهای غیر ممکن انجام بدهید. شما می توانید.

مخلص کلام

فروش ساعت، طلا و جواهر در عصر کنونی با گذشته تفاوت های بسیار زیادی کرده است. اگر تغییر نکنید به همان علت که دایناسورها منقرض شدند، شما هم محکوم به انقراض هستید.

مطالب مرتبط