Background

مطالب وبلاگ

در این بخش از وب سایت رسمی دکتر کامران صحت می توانید جدیدترین مقالات در حوزه های مختلف را مطالعه نمایید.

41 ایده تبلیغات و استراتژی های بازاریابی سالن زیبایی سال جاری

41 ایده تبلیغات و استراتژی های بازاریابی سالن زیبایی سال جاری

پس به مکان مناسبی آمده اید. اینجاست که من موثرترین استراتژی های بازاریابی سالن را همین حالا در اختیار شما قرار می دهم. بسیاری از این استراتژی ها همان چیزی است که من در دوره های آموزشی بازاریابی برای صاحبان و مالکین سالن آموزش می دهم.
ادامه مطلب
بازاریابی شبکه‌ای به روایت دکتر کامران صحت

بازاریابی شبکه‌ای به روایت دکتر کامران صحت

بازاریابی شبکه ای که بازاریابی چند سطحی هم شناخته می شود یک مدل بازاریابی است که توسعه آن بستگی به نمایندگان فروش و بازاریابان و توزیع کنندگان در گروه های کوچک تجاری دارد. بدین معنی که هر چقدر تعداد و تلاش فروشندگان و بازاریابان و توزیع کنندگان افزایش یابد احتمال توسعه این بازار افزایش می یابد.
ادامه مطلب
آیا این روزها به مشاور کسب و کار نیاز داریم؟

آیا این روزها به مشاور کسب و کار نیاز داریم؟

با وجود هزینه های بالایی که مشاوران دارند؛ ولی نگارنده با توجه به سابقه طولانی در بحث مشاوره کسب و کارهای داخلی و بین المللی مختلف معتقد است: اگر گرفتن مشاور برای کسب و کارتان هزینه بالایی دارد، صبر کنید تا صورتحساب اشتباهاتتان را دریافت کنید.
ادامه مطلب
پیشنهاداتی برای مدیریت پرسنل سالن

پیشنهاداتی برای مدیریت پرسنل سالن

در حالی که این عوامل موجب خلق محیطی خارق العاده و مفرح می شود، ممکن است اداره شخصیت های مختلف و تمامی خواسته های پرسنل سالن برای مدیر سالن مشکل باشد.
ادامه مطلب
نحوه اداره یک سالن زیبایی

نحوه اداره یک سالن زیبایی

مساله مهم دیگر در اداره موفق یک سالن مو کنترل مخارج عمومی است. به منظور جلوگیری از مازاد محصولاتی که فروش نخواهد رفت، شما باید در مورد اینکه مشتریان چه محصولات مو و مواد شیمیایی را خریداری خواهند کرد، تحقیق نموده و از آن آگاه باشید.
ادامه مطلب
چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم؟

چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم؟

داشتن اعتماد به نفس به شما کمک می کند تا در بسیاری از زمینه های زندگی شخصی و حرفه ای تان موفق باشید. اما بسیاری از مردم با حس اعتماد به نفس پایین خود دست و پنجه نرم می کنند. ممکن است بهبود حس اعتماد به نفس مشکل به نظر آید، اما کارهای بسیار ساده ای وجود دارد که می توانید آنها را انجام دهید،
ادامه مطلب
چگونه مهارتهای ارتباطی مناسبی را توسعه دهیم؟

چگونه مهارتهای ارتباطی مناسبی را توسعه دهیم؟

قابلیت برقراری ارتباط بطور موثر در روابط، تحصیل و کار بسیار اهمیت دارد. در اینجا چند گام و پیشنهاد جهت کمک به شما برای توسعه مهارتهای ارتباطی مناسب ارائه شده است.
ادامه مطلب
بازاریابی و فروش در صنعت هورکا هتل، رستوران و کافی شاپ

بازاریابی و فروش در صنعت هورکا هتل، رستوران و کافی شاپ

شاید در گذشته برندسازی در این صنعت مهم نبود ولی امروزه برندسازی به مهمترین ابزار موفقیت در صنعت کنونی بدل شده است.
ادامه مطلب
راهنمای جامع برگزاری نمایشگاه موفق

راهنمای جامع برگزاری نمایشگاه موفق

همه ساله نمایشگاه های متعدد بازرگانی داخلی و بین المللی با اهداف شناسایی توان تولید و سطح تکنولوژی، مقایسه قیمت ها، شناسایی عرضه کنندگان، جستجوی کالاهای مورد نیاز، شناسایی محصولات جدید، آموزش، شناسایی ایده های جدید، جمع آوری اطلاعات، مذاکره و عقد قرارداد با عرضه کنندگان، گسترش تماس های تجاری و... در سرتاسر جهان برگزار می شوند.
ادامه مطلب
تست های خودشناسی

تست های خودشناسی

تست های خودشناسی از ابزارهای مهم امروزی برای اندازه گیری خودمان است. این ابزارهای کمک می کنند تا شناخت بهتری از خودمان داشته باشیم.
ادامه مطلب
استراتژی 7 مرحله ای مدیریت اینستاگرام

استراتژی 7 مرحله ای مدیریت اینستاگرام

بهترین زمان برای طرح استراترژی بازاریابی اینستاگرامی خود دیروز (یا ماه پیش، یا سال پیش) بود، اما دومین زمان مناسب امروز است. در این راهنما، من به شما آموزش خواهم داد که چطور استراتژی بازاریابی اینستاگرامی خود را از آغاز تا پایان به صورت ماهرانه ایجاد کنید، تا بتوانید بازدهی خود را از این بستر افزایش دهید.
ادامه مطلب
غذای سرآشپزی که لبخند می زند  خوشمزه تر است

غذای سرآشپزی که لبخند می زند خوشمزه تر است

سرآشپز به عنوان سکان دار آشپزخانه برای مدیریت و هدایت تیم خود صرف نظر از مهارت های مدیریتی که مهمترین آنها، ارتباطات موثر است، می بایست روی جزییات اثر گذار در ارتباطات هم برنامه ریزی کند.
ادامه مطلب
آنچه فروشندگان لوازم خانگی، موبایل و کامپیوتر نمی دانند

آنچه فروشندگان لوازم خانگی، موبایل و کامپیوتر نمی دانند

صنعت لوازم خانگی، موبایل و کامپیوتر با توجه به ماهیت آن روز به روز در حال تغییر می باشد. از اولین گوشی های تلفن همراه با سیستم عامل های منقرض شده همچون سیمبین و انقراض تولید کنندگان برتر جهان همچون نوکیا تا سخت افزار و نرم افزارهای مدرن و به روز، همه گواهی بر تغییرات بسیار سریع در این بازار است.
ادامه مطلب
آنچه فروشندگان ساعت، طلا و جواهر نمی دانند

آنچه فروشندگان ساعت، طلا و جواهر نمی دانند

صنعت ساعت، طلا و جواهر با رویکرد بازار سنتی دیگر نمی توانست پاسخگوی نیازهای مشتریان نسل جدید باشد. سال ها طول کشید تا فروشندگان ساعت، طلا و جواهر به موضوع پی ببرند که می توان ساعت، طلا و جواهر را در بستر سایبری هم عرضه کرد و بدون حضور مشتری آن را فروخت.
ادامه مطلب
بازاریابی و فروش در شرکت های پخش

بازاریابی و فروش در شرکت های پخش

شرکت های پخش در سال های اخیر دچار تغییر و تحولات بسیار زیادی شده اند. البته این تحولات در پخش های بزرگ بیشتر نمود کرده و شرکت های کوچک تر که 80 درصد بازار را تشکیل می دهند متاسفانه به دلایل مختلف از جمله سو مدیریت موفق به ایجاد تغییرات بنیادین نشده اند.
ادامه مطلب
بازاریابی و برندسازی وکلا

بازاریابی و برندسازی وکلا

با سابقه همکاری با بسیاری از وکلا و موسسات حقوقی، نگارنده معتقد است قالب وکلا نه فرآیند بازاریابی را می شناسند و نه در مورد تبلیغات در حوزه وکالت چیزی می دانند. هنوز در پارادیم این مانده اند که وکیل نباید تبلیغ کند غافل از اینکه وکیلی که مدیریت کسب و کار نمی داند قادر به پرداخت هزینه های اجراره دفتر خود نیز نخواهد بود.
ادامه مطلب
بازاریابی و فروش خودرو آنچه فروشندگان خودرو نمی دانند

بازاریابی و فروش خودرو آنچه فروشندگان خودرو نمی دانند

فروش خودرو در ایران در چند دهه گذشته دچار تحولات بسیار زیادی شده است. شاید بیشترین تحول از زمان حضور شرکت خودروسازی کره ای همچون کیا موتور و هیوندایی بود که باعث شد بانوان هم در صف فروشندگان حرفه ای خودرو قرار بگیرند.
ادامه مطلب
ارتباطات موثر با مدیران، مشتریان و همکاران

ارتباطات موثر با مدیران، مشتریان و همکاران

تمامی فرآیندهای کاری و شخصی ما بی ارتباط با دیگران نیست. وجود ارتباطات موثر در سازمان یکی از اجزای بسیار مهم در کسب موفقیت های کاری است.
ادامه مطلب
اصول بازاریابی و فروش متریال ساختمانی

اصول بازاریابی و فروش متریال ساختمانی

روند بازاریابی و فروش متریال ساختمانی یکی دغدغه های تولید کنندگان و فروشندگان مختلف است. گر چه در دنیا به این نتیجه مهم رسیده اند که الزامن تولید کنده، فروشنده خوبی نیست و بالعکس. چه بسا سازمان فروش موفقی که براساس حجم فروش خود به این نتیجه رسیده اند که خودشان تولید کنند. ولی متاسفانه در ایران این مشکل اساسی کماکان وجود دارد.
ادامه مطلب
مدیریت، برندسازی و بازاریابی در مطب و کلینیک های دندان پزشکی

مدیریت، برندسازی و بازاریابی در مطب و کلینیک های دندان پزشکی

خدمات مجموعه های دندان پزشکی در جهان رو به رشد است. از خدمات درمانی تا خدمات زیبایی همه و همه باعث ایجاد تغییر در نگرش دندان پزشکان شده است. چه در یک مطب کوچک مشغول به فعالیت هستید یا در کلینیکی بزرگ، مدیریت، برندسازی و بازاریابی علمی است که نیاز به تسلط به آن دارید و چه بسا از مهارت پزشکی شما هم مهمتر شده است.
ادامه مطلب
54 نکته ای که پرسنل سالن های زیبایی باید بدانند

54 نکته ای که پرسنل سالن های زیبایی باید بدانند

در این مقاله قصد داریم به 54 نکته کلیدی که پرسنل سالن های زیبایی باید رعایت کنند بپردازیم شاید در ابتدا رعایت هریک از این موارد آسان به نظر برسد اما آمارها نشان داده اند که رعایت تمام این موارد می تواند تاثیر چشم گیری در افزایش بازدهی سالن های زیبایی داشته باشد.
ادامه مطلب
نکات کلیدی در برندسازی شخصی

نکات کلیدی در برندسازی شخصی

سال ها پیش تام پیترز در نشریه فست کامپنی مگزین مقاله ای را با عنوان "برندی که نامش شما هستین" را به چاپ رساند و این موضوع بسیار جذاب مورد توجه بسیاری از مدیران و تجار جهان واقع شد.
ادامه مطلب
اصول بازاریابی در صنعت معماری

اصول بازاریابی در صنعت معماری

صنعت معماری از گذشته تا هنوز دستخوش تحولات زیادی شده است و روز به روز پیشرفته تر می شود. با حجم فارغ التحصیلان این رشته و عدم شناخت درست بازار، به طور یقین در این فرآیند همچون سایر فرآیندهای کسب و کارهای دیگر به علت عدم توازن عرضه و تقاضا، بازاریابی حرفه ای یکی از ملزومات این بسیار مهم گردیده است.
ادامه مطلب
بازاریابی و برندسازی در کلینیک های زیبایی

بازاریابی و برندسازی در کلینیک های زیبایی

بازاریابی و برند سازی در کلینیک های زیبایی، کسب و کارهای مرتبط با حوزه سلامت و درمان، مراقبت های پوست و مو کار دقیق و حساسی است. با وجود این که پیشرفت های زیادی در حوزه بازاریابی خدمات زیبایی و درمانی در سطح دنیا انجام گرفته است متاسفانه، در ایران پیشرفت قابل توجه و فعالیت های دقیق و علمی در این حوزه صورت نگرفته است.
ادامه مطلب
برندسازی در صنعت پوشاک

برندسازی در صنعت پوشاک

اهمیت صنعت پوشاک از گذشته تا هنوز بر همگان آشکار است. صنعتی که در دنیا به شدت رو به رشد، در ترکیه همسایه در لیست برترین های جهان و در کشور ما علت عدم آگاهی مدیران این صنعت از تولید مدرن و برندسازی، کمتر مورد توجه بازار داخلی و بین المللی قرار گرفته است.
ادامه مطلب
تاثیرات موسیقی بر مشتریان یک کسب و کار

تاثیرات موسیقی بر مشتریان یک کسب و کار

امروزه بسیاری از برندهای مطرح دنیا در زمینه موسیقی و تاثیرات آن بر مشتریان خود تحقیقات بسیاری داشته اند در اصل موسیقی می تواند معرف برند آنها باشد و آنها با موسیقی منحصر به فرد خود، خود را به مشتریانشان معرفی می کنند
ادامه مطلب
برندسازی در صنعت مبلمان

برندسازی در صنعت مبلمان

صنعت مبلمان در عصر کنونی تحولات زیادی را پشت سرگذاشته است. خیلی طول نکشید تا اتیکت های "لطفن ننشینید" از روی مبلمان فروشگاه ها برداشته شود و صاحبان این مشاغل به این نتیجه برسند که بدون نشستن دیگر امکان فروش وجود ندارد.
ادامه مطلب
مهندسی فروش املاک و مستغلات

مهندسی فروش املاک و مستغلات

تغییرات روز افزون در کسب و کار باعث شده که صنعت ساخت و ساز نیز دچار تحول زیادی گردد. از خدمات هتلینگ در برج باران مشهد تا واحدهای دو هزار متری پروژه نیاتوس فرشته تهران، همه نشان دهنده تغییر رفتار مشتریان واحدهای تجاری، اداری و مسکونی در ساخت و ساز کشور می باشد.
ادامه مطلب
10 فیلمی که هر مدیر منابع انسانی تا پایان عمر خود باید ببیند.

10 فیلمی که هر مدیر منابع انسانی تا پایان عمر خود باید ببیند.

10 فیلمی که هر مدیر منابع انسانی تا پایان عمر خود باید ببیند.
ادامه مطلب
کوچینگ چیست؟

کوچینگ چیست؟

کوچینگ روندی است که جهت بهبود عملکرد افراد در زندگی حرفه ای، اجتماعی و حتی عاطفی کار می‌کند، به این معنی که در بسیاری از زمینه‌های زندگی، برای پیشرفت و ارتقاء عملکرد می‌توان از کوچینگ کمک گرفت.
ادامه مطلب
نوآوری و خلاقیت در کسب و کار

نوآوری و خلاقیت در کسب و کار

تغییرات و تحولات پیوسته و مدام که با شتابی چشمگیر در حال وقوع است و اگر در کسب و کار خود خلاقیت نداشته باشیم دستیابی به اهداف بسیار مشکل خواهد شد.
ادامه مطلب
هفت عادت ثروتمندترین افراد دنیا

هفت عادت ثروتمندترین افراد دنیا

افراد موفق ثروتمند رفتارها و ویژگی های مختلفی را نسبت به افرادی که در فقر زندگی می کنند، نشان می دهند. این ویژگی ها کدام ها هستند؟ در اینجا هفت موردی که طی پنج سال مشاهده به دست آمده، بیان شده است.
ادامه مطلب
بررسی رفتار مشتری در شهرستان ها

بررسی رفتار مشتری در شهرستان ها

در تدوین برنامه بازاریابی باید به این نکته توجه داشت که برنامه ی ما می تواند با توجه به نوع محصول یا خدمت در شهر ها و استان های مختلف، متفاوت باشد.
ادامه مطلب
جادوی افزایش کاریزما

جادوی افزایش کاریزما

کاریزما یا جذبه از ابتدای خلقت انسان تا کنون همراه بشربوده است. در طول تاریخ همواره افراد یا رهبرانی بوده اند که به دلیل داشتن کاریزما یا جذبه پیروانی داشتند. داشتن کاریزما به شما کمک می کند تا شخص تاثیر گذارتری باشید.
ادامه مطلب
برندینگ و مدیریت در سالن های زیبایی

برندینگ و مدیریت در سالن های زیبایی

آمارها نشان می دهد یکی از شادترین مشاغل دنیا حرفه آرایشگری است. سالن های زیبایی و یا آرایشگاه ها در دسته فعالیت های خدماتی قرار می گیرد و برندینگ و مدیریت این مشاغل دارای اصولی است که در این مقاله به بررسی آن ها می پردازیم.
ادامه مطلب
لطفا با کفش مشکی جوراب سفید نپوشید

لطفا با کفش مشکی جوراب سفید نپوشید

آمارها نشان می دهد سه ثانیه اول در ارتباطات از سه ساعت بعدی مهمتر است. آیا می دانید سه ثانیه اول شما در ارتباطات حضوری چیست که می تواند بیشترین تاثیر را روی طرف مقابل بگذارد؟
ادامه مطلب
پنج راز برند سازی گوگل!

پنج راز برند سازی گوگل!

اگر از هر طراحی بپرسید، احتمالا لوگو گوگل را در میان زشت ترین برندهای تجاری جهانی قرار می دهد اما با این وجود، گوگل لوگو خود را تبدیل به یکی از با ثبات ترین آیکون های شرکتی کرده است.
ادامه مطلب
کوچه آگهی در خیابان تبلیغات

کوچه آگهی در خیابان تبلیغات

امروزه تبلیغات به منزله ی یکی از قدرتمندترین و تاثیرگذارترین عوامل در معرفی شرکت ها و سازمانها، فروش محصولات و خدمات می باشد. دنیای تبلیغات، دنیایی بزرگ ، شگفت انگیز است.
ادامه مطلب
جعبه سیاه ارتباطات موثر مبتنی بر مدل جهانی دیسک

جعبه سیاه ارتباطات موثر مبتنی بر مدل جهانی دیسک

دنیای امروز، دنیای فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) است، تحقیقات نشان می‌دهد؛ در دنیای گسترده کسب و کار سهم ارتباطات در رسیدن به موفقیت حدود ( هشتاد درصد) می‌باشد.
ادامه مطلب
چگونه فروش خود را بهبود بخشیم.

چگونه فروش خود را بهبود بخشیم.

قابلیت فروش چیزی به شخصی، هارت اساسی در هسته بسیاری از شغل ها در دنیای تجارت امروز است. زمانی که به بحث فروش می رسیم، منظور فقط چرب زبانی با خریدار خود نیست.
ادامه مطلب