چگونه در سال 2017 یک استراتژی بازاریابی اینستاگرامی ایجاد کنیم؟ - How to create an Instagram marketing strategy in 2017

امسال سال 2017 است. اگر شما یک بازاریاب مشتاق رسانه های اجتماعی هستید، احتمالن اینستاگرام را از نزدیک زیر نظر دارید. غول رسانه های تصویری، خود را بعنوان یکی از بسترهای بازاریابی اجتماعی برجسته مطرح کرده است، مسلمن بعد از دور خارج کردن برنامه محبوب زمان های گذشته توییتر و رقیب نزدیکش اسنپ چت.

بهترین زمان برای طرح استراترژی بازاریابی اینستاگرامی خود دیروز (یا ماه پیش، یا سال پیش) بود – اما دومین زمان مناسب امروز است. در این راهنما، من به شما آموزش خواهم داد که چطور استراتژی بازاریابی اینستاگرامی خود را از آغاز تا پایان به صورت ماهرانه ایجاد کنید، تا بتوانید بازدهی خود را از این بستر افزایش دهید.

شروع می کنیم.

مرحله 1 استراتژی بازاریابی اینستاگرامی: تعیین استراتژی محتوا

استراتژی محتوا، هسته و شالوده ی استراتژی بازاریابی اینستاگرامی شما است. وقتی آن را مورد بررسی قرار می دهید، اگر محتوای آن چیزی که شما در اینستاگرام ارسال کردید، سرگرم کننده نبوده یا به بازار هدف شما مربوط نباشد، موفقیت شما در اینستاگرام به سختی حاصل خواهد شد.

اول، نوع محتوایی که می خواهید در اینستاگرام پست کنید را مشخص نمایید. شما باید مشخص نمایید که می خواهید چه عکس هایی عمده بازاریابی اینستاگرامی شما را تشکیل دهد. منظور من را کاملن نفهمیدید؟ در زیر چند مقوله بیان شده است:

محصول محوریت: این مورد بطور کلی متعارف ترین استراتژی بازاریابی اینستاگرامی است. تمرکز بر محتوای محصول-محور، یعنی بیشتر عکس ها و فیلم هایی که شما در اینستاگرام ارسال می کنید، محصولتان را بطور برجسته نمایان می سازد. این امر راهی درست به سمت بازار در این بستر است – اساسن، شما به دنبال کنندگان خود می گویید "هی! به محصولات فوق العاده ی ما هم نگاهی بیاندازید"، با این امید که آنها به اندازه کافی در مورد محصولاتتان هیجان زده شوند که آنها را بخرند. همانطور که در مثال Nikelab زیر می بینید، حتا یک تمرکز ساده با محوریت محصول می تواند به رسیدن به موفقیت کمک نماید. 

 فرهنگ محوریت: برخی اوقات، محصول شما تمامن مهیج یا بی همتا نیست یا برند شما دارای یک فرهنگ قوی شرکتی می باشد. شما همیشه احتیاج ندارید که از اینستاگرام با هدف پولسازی استفاده کنید – اینستاگرام می تواند روش بهتری برای معرفی برند شما در رسانه های اجتماعی باشد. شرکت هایی مانند بافر، کار بزرگی کرده اند و آن اینکه در پروفایل اینستاگرام خود به دنبال کنندگانشان هدف خود را نشان می دهند.

ترکیب دو روش: البته، شما می توانید این دو استراتژی را به حالت تعادل در آورید. اگر اینکار را درست انجام دهید، متوجه می شوید که همچنان قادر به حفظ یک فید اصولی و یکپارچه در اینستاگرام می باشید. لولولمون مثال خوبی از این امر است – حتا مطالبی که راجع به محصولشان ارسال می شود، هدف آنها را در چارچوب فرهنگ ورزشکاری به خوبی نشان می دهد.

محتوایی که توسط کاربر ایجاد شود:  اگر برند شما به اندازه کافی طرفدار و مشتری دارد، استراتژی دیگری که می توانید امتحان کنید ارسال محتوایی است که توسط کاربران شما ایجاد می شود. این دشوارترین کار است و چنانچه شما تازه به این بستر آمده اید، من آن را توصیه نمی کنم. با این حال، از این امر می توان برای ایجاد یک فید با تنوع های بسیار زیاد استفاده کرد، مانند اقدام لوکایی در زیر:

مرحله 2 استراتژی بازاریابی اینستاگرامی: زمان بندی ارسال محتوا    

زمانی که شما به شرح استراتژی محتوایی خود می پردازید، باید یک زمان بندی برای ارسال محتوا نیز تعیین نمایید. فیدهای اینستاگرام در کل دیگر دارای تسلسل زمانی نیستند. در عوض، با ردیف کردن مطالبی در مورد فیدهای خبری کاربران بر اساس محتوا از حساب هایی که اغلب با آنها در تعامل هستند، دیده شدن را به ارمغان می آورد.

ارسال مطالب بطور پیوسته، قابلیت بازدید مطالب شما را افزایش می دهد، این کار فرصت بیشتری به دنبال کنندگان شما می دهد تا شما را ببینند. همچنین این امر بدین معنی است که شما همیشه بصورت منبعی از محتوای تازه باقی خواهید ماند که به جلب دنبال کنندگان شما و صرف نظر از دنبال نکردن شما در اینستاگرام کمک می کند.

از ابزاری مانند Buffer یا Later برای زمانبندی ارسال مطالب خود از قبل استفاده کنید. این امر به ناشر محتوای شما فضای کافی برای نفس کشیدن می دهد، زیرا آنها نیاز به ادیت یا انداختن عکس ها درست قبل از ارسال مطالب ندارند. این امر همچنین به ویژه برای کسب و کارهای کوچک فاقد یک مدیر مختص رسانه های اجتماعی مهم است، زیرا آنها زمان کافی برای یک بازاریاب کسب و کار کوچک که بطور غیر قابل باوری در اینستاگرام فعال باشد، ندارند.

ادامه مطالب در شب های آتی در همین صفحه ...

افزودن نظر

سبد خرید

مجتمع تجاری اداری گلشن مال

آخرین نظرات

راضيه عبدالهى
سلام وعرض ادب خدمت دكترصحت عزيز،مديريت مجموعه زيبايى راضى هستم بسيار مفتخرم ازآشنايى باشما،شما بابار...
آوا قیاسی
سلام
اگه قرار باشه چنتا سوال درباره ی محاسبه خودانگیزشی مدیران و سرپرستان مطرح کنیم چند مورد مثال م...
سیدمرتضی موسوی
سلام چرا فروشگاه اینترنتی ندارید و محصولاتتون رو هنوز به شیوه زمان دقیانوس بصورت پستی میفرستید؟
بیش...
مهدی آرمیده
با سلام و عرض تسلیت خدمت جناب آقای دکتر کامران صحت...
این عارضه بزرگ را به شما و خانواده محترم تسلی...
ترنم
خیلی عالی بود .استفاده کردم
Zahra.mhb
درود
نتیجه عالی و کارآمد
ممنون دکتر
مصطفایی
مثل همیشه مفید و کارامد
سپاس فراوان دارم از استاد گرامی اقای دکتر کامران صحت
علي محمد زارع
با سلام
مثل هميشه عالى
ممنون جناب استاد
مجتبی رحیمیان
با سلام آقای دکتر صحت از نظر شخصیت تستها شما رو میخاستم
john nash
سلام آقای دکتر
ازاینکه در عکسهای سایتتون ظاهرا خیلی خوشحالید
باطنا خیلی خوشحالم
ارادتمند
john n...