رضایت مشتریان

رضایت مشتریان

 


تفاوت شرکت های محصول مدار و شرکت های مشتری مدار در این است که:

- شرکت محصول مدار، به تولید و فروش می اندیشید ولی شرکت مشتری مدار به اولویت در ایجاد و حفظ رابطه با مشتری می اندیشد.

- شرکت محصول مدار، مدیریت محصول داشت ولی شرکت مشتری مدار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) دارد.

- شرکت محصول مدار، سعی در ایجاد تمایز بین محصولات داشته ولی شرکت مشتری مدار سعی در ایجاد تمایز بین مشتریان دارد.

- شرکت محصول مدار، سعی در رقابت برای کسب سهم بازار داشته ولی شرکت مشتری مدار سعی در رقابت برای کسب سهم از مشتری دارد.

- شرکت محصول مدار، می گفت تا بفروشد ولی شرکت مشتری مدار می شنود تا یاد بگیرد.

- شرکت محصول مدار، هر ساله میزان فروش خود را اندازه گیری می کرد ولی شرکت مشتری مدار هر ساله میزان رضایت مشتری را اندازه گیری می کند.

- شرکت محصول مدار، سعی می نمود تا مشتریان جدید بدست آورد ولی شرکت مشتری مدار سعی در حفظ مشتری و تامین نیازهای ایشان دارد.

 

من در اهداف سازمان های مشتری مدار و در کلاس جهانی دیده ام که چگونه بر لزوم توجه خاص به مشتری تاکید فراوان شده است و می توانم بگویم مفهوم مشتری مداری را می توان در یک جمله خلاصه نمود: "آنچه را که برای خود می خواهی، برای دیگران بخواه"

افزودن نظر

سبد خرید

مجتمع تجاری اداری گلشن مال

آخرین نظرات

راضيه عبدالهى
سلام وعرض ادب خدمت دكترصحت عزيز،مديريت مجموعه زيبايى راضى هستم بسيار مفتخرم ازآشنايى باشما،شما بابار...
آوا قیاسی
سلام
اگه قرار باشه چنتا سوال درباره ی محاسبه خودانگیزشی مدیران و سرپرستان مطرح کنیم چند مورد مثال م...
سیدمرتضی موسوی
سلام چرا فروشگاه اینترنتی ندارید و محصولاتتون رو هنوز به شیوه زمان دقیانوس بصورت پستی میفرستید؟
بیش...
مهدی آرمیده
با سلام و عرض تسلیت خدمت جناب آقای دکتر کامران صحت...
این عارضه بزرگ را به شما و خانواده محترم تسلی...
ترنم
خیلی عالی بود .استفاده کردم
Zahra.mhb
درود
نتیجه عالی و کارآمد
ممنون دکتر
مصطفایی
مثل همیشه مفید و کارامد
سپاس فراوان دارم از استاد گرامی اقای دکتر کامران صحت
علي محمد زارع
با سلام
مثل هميشه عالى
ممنون جناب استاد
مجتبی رحیمیان
با سلام آقای دکتر صحت از نظر شخصیت تستها شما رو میخاستم
john nash
سلام آقای دکتر
ازاینکه در عکسهای سایتتون ظاهرا خیلی خوشحالید
باطنا خیلی خوشحالم
ارادتمند
john n...