Blue Ocean - اقیانوس آبی

هیچ چیز عوض نمی شود

شما بايد دیدتان را عوض کنید، رمز کار این است. 

کالوس کاستاندا 

سال ۲۰۰۵ کتابی تحت عنوان راهبرد اقیانوس آبی که حاصل کار بیست ساله پروفسور چان کیم و پروفسور رنه مابورنیا بود، منتشر شد و در کمتر از یک سال میلیون ها نسخه از آن به چهل و یک زبان دنیا ترجمه و فروخته شد. استراتژی اقیانوس آبی نتیجه دو دهه تحقیق و مطالعه بر روی بیش از ۱۵۰ حرکت استراتژیک دنیا در بیش از ۳۰ صنعت متفاوت در طی ۱۰۰ سال گذشته است، این رویکرد بکارگیری پیروی هم زمان از دو نوع استراتژی تمایز و استراتژی کاهش هزینه می باشد. در عین حال مجموعه ای از متدولوژِ‌ها و ابزارهای مدیریتی برای ایجاد یک فضای بازار جدید و بی رقیب را در اختیار سازمان‌ها قرار می دهد.

Blue Ocean Strategy is a book published in 2005 and written by W. Chan Kim and Renée Mauborgne, Professors at INSEAD and Co-Directors of the INSEAD Blue Ocean Strategy Institute. Based on a study of 150 strategic moves spanning more than a hundred years and thirty industries, Kim & Mauborgne argue that companies can succeed not by battling competitors, but rather by creating ″blue oceans″ of uncontested market space. They assert that these strategic moves create a leap in value for the company, its buyers, and its employees, while unlocking new demand and making the competition irrelevant. The book presents analytical frameworks and tools to foster an organization's ability to systematically create and capture blue oceans.

پارادایم رقابت در فضای کسب و کار، بر ذهن بسیاری از مدیران امروز جهان سیطره دارد، مدیران تنها راه پیروزی و موفقیت سازمان خود را در پیشی گرفتن از رقبا و گرفتن سهم بیشتر از بازار تقاضای موجود می دانند. آزاد شدن ذهن مدیران از این پارادایم نیازمند دیگر گونه نگریستن به مفهوم استراتژی است.

نویسندگان کتاب راهبرد اقیانوس آبی معتقد هستند که تنها راه پیروزی در رقابت توقف تلاش برای پیروزی در رقابت است و به جای ورود به رقابت خونین در اقیانوس سرخ باید وارد فضای بازار نامحدود اقیانوس‌های آبی شد و دست به خلق تقاضا زد. بازاری که در آن هنوز قواعد بازی مشخص نشده است و فرصتی برای رشد بسیار سودآور وجود دارد. در یک کلام به جای گرفتن سهم بیشتر از کیک باید به دنبال بزرگتر کردن کیک بود.'

 

The metaphor of red and blue oceans describes the market universe

 Red oceans represent all the industries in existence today – the known market space. In the red oceans, industry boundaries are defined and accepted, and the competitive rules of the game are known. Here companies try to outperform their rivals to grab a greater share of product or service demand. As the market space gets crowded, prospects for profits and growth are reduced. Products become commodities or niche, and cutthroat competition turns the ocean bloody; hence, the term red oceans.

 Blue oceans, in contrast, denote all the industries not in existence today – the unknown market space, untainted by competition. In blue oceans, demand is created rather than fought over. There is ample opportunity for growth that is both profitable and rapid. In blue oceans, competition is irrelevant because the rules of the game are waiting to be set. Blue ocean is an analogy to describe the wider, deeper potential of market space that is not yet explored.

 بسيارى از كسب و كارها، مشهور هستند و اين در حالى است كه فكر مى كنند برند هم هستند. از شهرت تا برند فاصله اى وجود دارد كه اگر نتوانيد اين فاصله را پر كنيد، هرگز برند نخواهيد شد.

مشترى يابى داراى سه فرآيند مهم است:

حفظ مشتريان كنونى

فراخوانى مشتريان گذشته

شناسايى مشتريان جديد

 امروز برندهاى برتر به بو، نور، صدا، دكوراسيون و حتا صندلى كه مشترى روى آن مي نشيند مى انديشند. تحقيقات ما نشان مى دهد دو بويى كه بهترين حس را به مشترى انتقال مي دهد عبارتند از: قهوه و ليمو

 رابطه مستقيم بين سن خريدار و فروشنده وجود دارد.  ميانگين سنى مشتريانتان را تعيين كنيد و فروشنده هايى جذب كنيد كه هم سن مشتريانتان باشند.

  كسب و كار امروز با گذشته تفاوت هاى بسيار زيادى كرده، متاسفانه دنيا عوض شده و ما عوض نشديم. 

blue ocean 

پروژه آموزشى و مشاوره اى اقيانوس آبى

 همسفران اقيانوس آبى

ثبت نام ششمين پروژه آموزشى - مشاوره اى يك ساله اقيانوس آبى با شرايط جديد شروع شد. با توجه به محدوديت پذيرش، علاقه مندان مى توانند پس از پيش ثبت نام، نسبت به حضور در مصاحبه و آزمون ورودى اقدام نمايند. جهت دريافت اطلاعات پروژه، نحوه پيش ثبت نام و شركت در آزمون ورودى در اسرع وقت با ما تماس بگيرند.

يك سال آموزش و مشاوره در كنار حرفه ترين مدرسين و مشاوران كشور تحت مديريت دكتر كامران صحت داراي مدرك دكتراى dba از لندن، مدرس و مشاور برندهاى معتبر داخلى و بين المللى همچون مرسدس بنز، ب ام و، زيراكس، هاكوپيان، نوين چرم، عظيم خودرو، ثبت ونك، آسياتك، گلديران، ساپكو و صدها مجموعه موفق ديگر.

 

محتوى آموزشى

افزايش اعتماد به نفس

غلبه بر خجالت

قاطعانه نه گفتن

مديريت مدرن و توسعه كسب و كار

مديريت منابع انسانى از جذب تا وفادارسازى

مديريت سرمايه گذارى

بازاريابى و فروش

برندسازى

مديريت زمان

خدمات پس از فروش

بازاريابى تلفنى

روابط عمومى و تبليغات

مشترى مدارى و كسب رضايت مشترى

ارتباطات غير كلامى، زبان بدن، ان ال پى، ستاره شناسى و چهره خوانى

فنون متقاعد كردن 

فنون مذاكرات موثر

و...

 

برنامه پروژه

٢٠٠ ساعت آموزش اجبارى

٢٠٠ ساعت آموزش اختيارى

يك سال مشاوره حضورى يا تلفنى

ماهيانه ٢ روز - پنجشنبه و جمعه

 

پس از گذراندن جلسه اول و در صورت عدم رضايت، كل شهريه پرداختى مسترد خواهد شد. 

 كليه برنامه هاى آموزشى كلينيك دكتر صحت در طى يك سال در كل كشور براى پذيرفته شدگان رايگان خواهد بود.

 با توجه به محدوديت پذيرش، اولويت براساس زمان پيش ثبت نام جهت خواهد بود و پيش ثبت نام از طريق تكميل فرم و پرداخت هزينه آزمون و مصاحبه، انجام خواهد پذيرفت.

 جهت كسب اطلاعات بيشتر و تكميل فرم پيش ثبت نام، با ما تماس بگيريد.

ثبت نام و پرداخت آنلاین

نام و نام خانوادگی*
نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید

تلفن همراه*
شماره موبایل خود را وارد کنید

ایمیل
ایمیل خود را وارد نمایید

انتخاب دوره*
طول دوره را انتخاب کنید

توضیح پرداخت
ورودی نامعتبر

درگاه پرداخت

جمع پرداخت
0

اطلاعات بیشتر

 SMS: 0939DrSehat

          09393773428

Tel: 02188374068

Cell phone: 09127307445

Whatsapp: 09127307445

www.SehatLearning.ir

Here's Dr. Sehat Clinic

افزودن نظر

سبد خرید

مجتمع تجاری اداری گلشن مال

آخرین نظرات

مصطفایی
مثل همیشه مفید و کارامد
سپاس فراوان دارم از استاد گرامی اقای دکتر کامران صحت
علي محمد زارع
با سلام
مثل هميشه عالى
ممنون جناب استاد
مجتبی رحیمیان
با سلام آقای دکتر صحت از نظر شخصیت تستها شما رو میخاستم
john nash
سلام آقای دکتر
ازاینکه در عکسهای سایتتون ظاهرا خیلی خوشحالید
باطنا خیلی خوشحالم
ارادتمند
john n...
hrp
سلام و صد سپاس که در اعتلای فرهنگ مردمتان می کوشید.
عالی
دروووووود
لیلا
سلام من این کتاب رو دانلود کردم ولی نمی تونم اون رو باز کنم رمز میخواد ولی رمزی در سایت نمیبینم که ب...
بهزاد
سلام و خدا قوت به دست اندرکاران دکتر صحت توانمند و باهوش
خیلی خوشحالم و بعد متاهل شدنم میخوام برنام...
پویا
فیلم وار داگس war dogs در سال 2016 ساخته شده و سبک مشابه ای با فیلم های بالا داره در ضمن بر اساس واق...
بابازاده
سلام
واقعا خسته نباشید
متاسفم که دنیا عوض شد و ما عوض نشدیم
علی
درود دکتر سپاس از اینکه یادی از شاگردان خود می کنید.راستش تست اعتماد به نفس خیلی در مورد من صدق نکرد...